Nekad makadiver2243 | Ban Överklagan [R1]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

makadiver2243

Icke Medlem
Meddelanden
55
Reaction score
5
Länk till din steam profil: https://steamcommunity.com/profiles/76561199428388214/home

Ditt Hex-ID: steam11000015781c576

Vad är din discord tagg? makkan46

Vem var det som bannade dig? R1lic

Bild på banmeddelande: Kunde inte ladda upp bilden.

Varför tror du själv att staffs valde att banna dig? Jag tror att staff valde att banna mig för att jag lämnade in en report som de uppfattade som falsk, samt för att jag beskrev en situation på ett sätt som kunde tolkas som powergaming. När jag i reporten skrev att jag blev "blackoutad av en bugg" gjorde jag det utifrån hur det kändes i stunden, men i efterhand förstår jag att det kanske inte var en bugg, utan ett missförstånd eller något jag inte helt hade koll på. Jag vill verkligen be om ursäkt för att jag uttryckte mig så, särskilt eftersom det kunde ge intrycket att jag försökte manipulera staff eller förvränga vad som faktiskt hände – vilket aldrig var min avsikt. Jag tror också att staff kanske kände att jag försökte få en fördel eller skydda mig själv genom att formulera mig på det sättet, och det förstår jag i efterhand. Jag ser nu hur mitt agerande kan ha påverkat både deras uppfattning om situationen och deras förtroende för mig som spelare. Jag vill betona att det inte handlade om att jag försökte ljuga eller vilseleda någon, utan mer om att jag var frustrerad och försökte förklara något jag inte själv riktigt förstod. Men jag inser också att det inte är någon ursäkt – jag borde varit tydligare, mer ödmjuk och framför allt mer noggrann. Jag ber om ursäkt flera gånger om för att jag uttryckte mig fel, för att jag skapade onödig förvirring och för att jag gjorde situationen svårare för staff än den hade behövt vara. Jag har lärt mig av detta och jag tar fullt ansvar. Jag ångrar verkligen hur jag agerade och hoppas att jag kan få möjlighet att bygga upp det förtroendet igen.

Berätta exakt vad som hände just precis innan du blev bannad. Det som hände innan jag blev bannad var att jag hamnade i en situation där jag blev ifrågasatt av andra spelare om vilket gäng jag tillhörde. Jag valde då att inte svara, eftersom jag kände att det inte fanns någon bra anledning till att min karaktär skulle ge ut den informationen. Kort därefter blev jag skjuten, och utifrån mitt perspektiv kändes det som att jag blev RDM:ad bara för att jag inte gav det svaret som de ville ha. Det kändes som väldigt tråkig och orealistisk RP, vilket gjorde mig både frustrerad och besviken. Jag valde då att spela in situationen och skicka in en report, eftersom jag verkligen kände att det inte var rätt. I reporten skrev jag att jag blev "blackoutad av en bugg", vilket jag i stunden trodde stämde – men i efterhand inser jag att det kanske inte var så. Jag borde absolut ha varit mer försiktig med att dra sådana slutsatser. Det var inte mitt syfte att lura någon eller överdriva, men jag förstår att det kunde uppfattas så. Jag försökte bara beskriva hur det kändes för mig, men jag valde helt fel sätt att uttrycka det på. Kort efter att jag skickade reporten blev jag bannad, och det kom som en chock för mig. Jag kände mig missförstådd, men nu i efterhand inser jag att det inte handlade om en enskild situation, utan om hur jag uttryckte mig och hur det påverkade staffens arbete. Jag ber om ursäkt igen – djupt och uppriktigt – för att jag inte hanterade det bättre. Jag har lärt mig mycket av detta, både om hur man uttrycker sig och hur man visar respekt för staff och deras ansvar.

Var det en felaktig ban eller var det du som gjorde fel? Om det var en felaktig ban förklara varför den var det. Jag skulle säga att det här är en väldigt svår fråga för mig, för jag har verkligen tänkt mycket på den under min tid som bannad. I början kände jag helt ärligt att bannen var felaktig. Jag kände mig orättvist behandlad, eftersom jag upplevde att jag blev RDM:ad i en situation där jag bara vägrade säga vilket gäng jag tillhörde – något jag tyckte min karaktär hade all rätt att göra. Jag var frustrerad och tyckte att situationen var dålig RP från andra spelare, och därför valde jag att skicka in en report för att få hjälp.
Men när jag i efterhand har fått lite distans till situationen så inser jag att även om jag fortfarande tycker att det som hände i spelet var dålig RP mot mig, så hanterade jag det på fel sätt. Det jag skrev i reporten, att jag "blev blackoutad av en bugg", var inte något jag kunde bevisa eller vara säker på. Det var något jag antog – och det är där jag inser att felet ligger hos mig. Jag borde aldrig ha uttryckt mig på det sättet utan att vara 100% säker. Det spelar ingen roll om det jag skrev var medvetet falskt eller inte – jag förstår nu att det kan uppfattas som att jag försökte påverka staffens beslut med information som inte stämde helt. Och det är inte okej. Det var mitt fel, och jag ber verkligen om ursäkt för det. Så, för att svara ärligt: jag tror inte längre att det var en helt felaktig ban. Jag kan förstå varför staff reagerade som de gjorde, även om jag fortfarande tycker att situationen i spelet var orättvis mot mig. Men det betyder inte att mitt agerande var rätt. Jag tog inte det ansvar jag borde ha tagit när jag skickade in reporten, jag uttryckte mig på ett sätt som kunde misstolkas, och det ledde till konsekvenser. Jag har förstått det nu, och jag ångrar det djupt. Jag har lärt mig väldigt mycket av den här situationen. Jag vet nu hur viktigt det är att vara försiktig med vad man skriver till staff, att man aldrig ska dra egna slutsatser utan att ha tydlig grund för det, och att det alltid är bättre att vara ödmjuk och låta staff avgöra istället för att försöka påverka processen. Jag ber om ursäkt, ännu en gång, för mitt agerande. Jag önskar inget hellre än att få en chans att visa att jag har lärt mig och att jag kan vara en spelare som följer reglerna och visar respekt – både mot staff och andra spelare.

Ifall du har blivit bannad här tidigare, berätta om dina tidigare bans och hur du lyckats ta lärdom av dina tidigare bans. Yes har tidigare bans men de flesta under tidigare åren.

Hur hade du kunnat gjort annorlunda? Jag hade kunnat göra väldigt mycket annorlunda i den här situationen, och jag har verkligen reflekterat över det i efterhand. För det första borde jag ha varit mer neutral och objektiv i min report. Istället för att skriva att det var en bugg eller dra slutsatser om varför jag blev skjuten, borde jag bara ha bifogat klippet och låtit staff själva titta på det och avgöra. Jag inser nu att det är staffens jobb att tolka situationen, och att min roll är att bara presentera fakta på ett sakligt och respektfullt sätt. För det andra borde jag ha varit mycket försiktigare med hur jag formulerade mig. Att säga att jag blev "blackoutad av en bugg" var inte bara slarvigt – det var respektlöst mot staff som ska fatta beslut utifrån tydlig och korrekt information. Jag borde ha formulerat mig på ett sätt som visade att jag var osäker, snarare än att säga något som om det var fakta. Det var oansvarigt och jag ber om ursäkt för det ännu en gång. Jag borde också ha tagit ett steg tillbaka och tänkt efter innan jag skickade in reporten. Jag var frustrerad, vilket jag tror påverkade hur jag skrev. Men frustration är aldrig en ursäkt för att uttrycka sig vårdslöst eller vilseledande. Jag har insett hur viktigt det är att hålla sig lugn, tänka igenom vad man skriver, och att alltid visa respekt mot både spelare och staff. Jag ångrar djupt hur jag hanterade situationen och jag ber om ursäkt från hjärtat. Jag har lärt mig mycket av detta och kommer aldrig göra om samma misstag.

Samt nu har jag väntat 5 6 dagar ungefär och verkligen lärt mig av bannen har lagt ner all den tid jag har för att skriva så bra som möjligt. Kan man inte få en chans och visa sin bättre sida.

Har du lärt dig någonting efter din ban? Ja, jag har verkligen lärt mig otroligt mycket efter min ban. Det har fått mig att förstå hur viktigt det är att ta ansvar för sina ord och handlingar i RP, och hur allvarligt det är att försöka påverka situationer genom hur man uttrycker sig – även om det inte är medvetet. Jag har lärt mig att staff har en enormt viktig roll på servern, och att deras arbete förtjänar respekt och tydlighet från spelarnas sida. Jag har också lärt mig att det inte räcker med att ha "rätt känsla" – man måste kunna presentera saker objektivt, ärligt och utan att färga situationen med egna antaganden. Den här bannen har verkligen fått mig att tänka över hur jag vill vara som spelare. Jag vill bidra till ett seriöst och roligt RP, inte skapa problem. Jag har insett att jag måste vara mer noggrann, mer ödmjuk, och mycket mer respektfull i allt jag gör – både i spelet och i kontakter med staff. Jag ber om ursäkt, återigen, för att jag satte staff i en jobbig situation. Jag ångrar verkligen mitt agerande och jag är tacksam för att jag fått tid att reflektera över det. Jag hoppas att jag får en chans att visa att jag kan göra bättre ifrån mig framöver – att jag kan ta ansvar, följa reglerna, och visa att jag lärt mig något av detta.

Har du läst våra regler? Ja

Förstår du att ifall du ber om att få din överklagan läst kommer vi att automatiska neka den? Yes förstår.

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka