Nekad lolle138 | Ban Överklagan

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

lolle138

Icke Medlem
Meddelanden
44
Reaction score
3
Länk till din steam profil: https://steamcommunity.com/lolle138/

Ditt Hex-ID: steam:11000015c95f2d2

Vad är din discord tagg? lolle138

Vem var det som bannade dig? smokzy

Bild på banmeddelande: Skärmbild 2024-05-01 195501.png

Varför tror du själv att staffs valde att banna dig? Jag förstår självfallet att smokzy valde att banna mig för mitt dåliga agerande i ett scenario där flera av mina polare satt i problem med polisen. Jag fritog mina polare genom att rikta vapen mot polisen i fråga och han släppte därefter alla, det gick smidigt och felfritt. Däremot fick jag i support reda på att detta var ett regelbrott vilket var en nyhet för mig då detta var tillåtet förr. Därav kan jag tycker jag att det var onödigt att lägga in grov copbait som en av anledningarna till min ban. Fearrp förstår jag då jag även fast polisen hade använt sig av varningsskott ändå åkte dit igen för att frita mina kompisar.

Berätta exakt vad som hände just precis innan du blev bannad. Jag hade precis fått höra att jag skulle bli bannad av smokzy i support och han sa att bannen skulle placeras lite senare. Efteråt stod jag och pratade med andra gängmedlemmar i gänghuset när jag plötsligt blev bannad i hela 15 dagar. Runt 10 min efter detta såg jag att jag blev utskickad ur krim discorden och att alla mina roller var dragna i vanliga discorden vilket inte framkom i support.

Var det en felaktig ban eller var det du som gjorde fel? Om det var en felaktig ban förklara varför den var det. Jag tycker inte att den var helt rätt och jag trodde att smokzy skulle ta hänsyn till min förklaring men så blev det inte. Jag förklarade utförligt att sådana fritagningar på plats var tillåtet förut och att jag gjort detta innan utan att det skulle klassas som regelbrott. Fearrp delen är jag mer förstående till men anser att åtgärderna var alldeles för överdrivna. Ett bra snack i support med en kortare tidsbestämd ban hade varit mycket bättre men nu känns det som att man tryckte på hårdaste möjliga åtgärder vilket för mig är väldigt överdrivet.

Ifall du har blivit bannad här tidigare, berätta om dina tidigare bans och hur du lyckats ta lärdom av dina tidigare bans. Jag har alltid tagit lärdom av mina tidigare bans och FearRP samt Copbait är inget som förekommer bland mina tidigare bans. Jag har fått en del bans som även dragits in då dom var felaktiga som t ex när jag "snodde" en polisbil men i själva verket endast flyttade på den då den förstörde vårat scenario. Detta är också något som jag nu tagit lärdom av.

Hur hade du kunnat gjort annorlunda? Jag hade kunnat ta polisens varning och åkt därifrån istället för att försöka frita mina kompisar. Det finns ingen bättre förklaring än detta då scenariot var väldigt simpelt.

Har du lärt dig någonting efter din ban? Jag har lärt mig att inför framtida fritagningar ska det ske på fängelset samt krävs det en godkänd fritagningsansökan för att kunna utföra ett sådant scenario. Jag har självfallet också lärt mig att om polisen drar ett varningsskott ska man åka ifrån platsen och värna om sitt liv. Hade jag hamnat i ett liknande scenarion i framtiden hade jag åkt därifrån och tagit polisens varning.

Har du läst våra regler? Ja

Förstår du att ifall du ber om att få din överklagan läst kommer vi att automatiska neka den? Ja.

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka