- Meddelanden
- 128
- Reaction score
- 2
Åtgärds-referens
ID: 3122 — Normal (5p)
Typ: OOC In-Game (§ 4.3a)
Anledning: Använder ooc ingame för att kidnappa någon
Personal: Gargantua
Datum: 2026-05-19
Krim-relaterad: Ja
Visa på portalen
Beskriv vad som hände från ditt perspektiv Jag gjorde ett /m eftersom jag trodde att han skulle c-logga. Efter det ringde jag en vän och berättade att jag misstänkte att det var gänget vi ligger i konflikt med, eftersom jag kände igen helikoptern. En stund senare kom han fram och frågade vems heli det var och om personen bakom var busig. Därefter började han ställa fler frågor, bland annat vilket företag han jobbade för, och då svarade han med namnet på företaget. Situationen kändes ganska märklig och spänd eftersom det verkade som att han försökte få fram mer information utan att säga för mycket själv.
Varför anser du att åtgärden var felaktig? Jag gjorde ett /m eftersom jag trodde att han skulle c-logga. Anledningen till att jag misstänkte det var för att jag stod utanför klädaffären och kollade på deras heli när allt hände. Medan jag stod där fick jag en känsla av att något inte riktigt stämde, särskilt eftersom jag kände igen helikoptern och kopplade den till gänget som vi har konflikt med.
Har du bevis som stödjer din överklagan? fick ej
Har du läst och förstår reglerna? Ja
Förstår du att falsk information kan leda till ytterligare åtgärd? Ja