Antagen Kaparen | Ansökan till Medlemskap Ansvarig

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Kaparen

Icke Medlem
Meddelanden
129
Reaction score
6
Vad är ditt namn i verkligheten? Ben

Vad heter du på discord? kaparen_

Ange ditt födelsedatum 6 Mars 2010

Vad var det som fick dig att ansöka till Medlemskap Ansvarig? Det som fick mig att ansöka till MA var att jag vill kunna göra något vettigt när det inte händer så mycket i rp. Istället för att bara stå afk eller göra något random så känns det bättre att kunna bidra till servern på ett sätt som faktiskt gör skillnad. Jag vill hjälpa till att få in mer stabila medlemmar och på så sätt minska antalet problemspelare, så att rp:t blir bättre för alla. Jag har varit staff tidigare och tyckte det var kul att specca och ha koll, men då fick man knappt någon tid att rpa själv. Som MA får man en bra balans mellan att hjälpa till och ändå kunna rpa, vilket passar mig perfekt. Jag gillar att ha någonting att göra och MA-rollen känns som ett bra sätt att kunna göra nytta även när det är dött i rp. Jag hade absolut kunnat söka till staff igen, men jag vet att det hade dragit ner på min tid i rp, och det är inget jag vill ge upp helt. Med MA kan jag vara aktiv både i och utanför rp, och det är exakt det jag är ute efter just nu.

Varför ska vi välja dig som Medlemskap Ansvarig? Jag har varit staff innan och har därför erfarenhet av hur det fungerar. Jag vet hur man speccar, vad man ska kolla efter och hur man hanterar olika typer av situationer, så inget av det kommer vara nytt för mig. Jag är redo att vara aktiv på forumet, ta ansvar för medlemsansökningar och hålla intervjuer. Unive är en stor server, och jag fattar att rollen som MA inte är nåt man bara tar lätt på, utan det kräver även också engagemang och ansvar, och det är något jag är redo att ta på mig. Det finns en del problemspelare på servern, och som MA vill jag kunna ta in stabila och seriösa medlemmar som bidrar med bra rp och bra energi. Jag kommer bidra genom att vara aktiv, hålla koll när det behövs, ta in rätt folk och se till att fler hittar in på servern och stannar kvar. Jag är driven, har koll, och vill serverns bästa, därför tycker jag att jag är rätt person för rollen.

Hur tycker du att man ska bemöta andra människor? Man ska alltid bemöta andra med respekt, oavsett vad. Bara för att nån inte beter sig så betyder det inte att man själv ska göra samma sak tillbaka. Som MA måste man kunna hålla en bra ton även om den andra personen inte gör det. Det är viktigt att kunna vara lugn och professionell i såna lägen. Man ska inte hetsa upp sig eller ta saker personligt, utan bara hantera det på ett moget sätt. Alla förtjänar ett schysst bemötande, men sen får man också veta när det är dags att sätta gränser.

Hur skulle du vilja påverkan betydelsen med att vara Medlem på Unive? Att vara medlem på Unive ska betyda att man har en hög nivå inom rp. Det ska inte bara vara något man får automatiskt, utan något man förtjänar genom att visa att man kan rpa på ett seriöst och engagerat sätt. Om man inte har en bra nivå så tycker jag inte att man ska vara medlem, för det drar ner hela upplevelsen för andra. Som medlem ska man också visa att man är lojal mot servern, att man vill vara här och faktiskt bygga något i rp tillsammans med andra. Det handlar inte bara om att skapa kul scenarion för sig själv, utan också att bidra till att andra får en bra upplevelse. Jag vill att folk ska känna att "okej, han här är medlem – då vet man att han kan rpa och sköter sig." Det är den standarden jag vill vara med och hålla uppe.

Vilka krav anser du att de som är Medlem på Unive ska ha? Jag tycker att man som medlem på Unive ska ha en hög rp-nivå och veta hur man spelar på ett sätt som gör rp:t bättre för alla, inte bara för sig själv. Man ska vara lojal mot servern och faktiskt vilja vara här, inte bara logga in då och då och köra sitt eget race. Reglerna ska man kunna utan och innan, det ska inte behöva påminnas om självklara grejer hela tiden. Som medlem ska man också kunna bidra med bra och intressanta scenarion, vara engagerad och visa att man bryr sig om rp:t, inte bara om sin egen karaktär. Det är viktigt att man är en person andra kan lita på i rp och att man lyfter nivån istället för att dra ner den.

Vad för ansvar känner du att du skulle ha ifall du vore Medlemskap Ansvarig? Som MA har man ett ansvar, det är inget man bara tar för att det låter kul. Man måste vara aktiv på forumet, kolla ansökningar och ta intervjuer så att rätt personer blir insläppta. Man ska också specca lite då och då, så man har koll på vad som händer på servern och kan hjälpa till om något känns fel. Som MA har man perms som inte vanliga spelare har, och det betyder också att man absolut inte ska abusea dom. Man måste kunna hantera den makten på ett moget sätt och använda den för att göra servern bättre, inte för egen vinning. Det är ett förtroende man får, och det ska man ta på allvar.

Hur ser din aktivitetet ut? Veckodagar ligger det på 2-4 timmar, lite beroende på hur mycket det är i skolan. På helger och lov kan det vara allt ifrån till 4-6 timmar, kanske mer ibland.

Har du som mål att gå med i staff teamet på Unive i framtiden? Ja

Finns det något annat som du skulle vilja berätta för oss? Jag känner att jag är kompetent nog för den här rollen och tillräckligt mogen för att kunna ta det ansvar som krävs som MA. Jag vet vad det innebär att ha en roll där man ska representera servern och jag har tidigare erfarenheter som gör att jag kan ta mig an det på rätt sätt. Jag kommer alltid bemöta folk med en professionell ton, oavsett situation eller hur personen beter sig. Jag tycker själv att jag hade passat bra som MA just för att jag gillar både att specca och att rpa, så jag får en bra balans i rollen. Jag kommer att vara aktiv både på forumet och i intervju-rummen, och göra mitt bästa för att bidra till att servern fortsätter hålla en hög nivå.

Senast ändrad:
Shortlist

Antagen

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka