Nekad HuLt | Medlem ansökning [Elias]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

HuLt

Icke Medlem
Meddelanden
2
Reaction score
0
Vad är ditt namn i verkligheten? Lucas

Vad är ditt discord namn? hult12

Vad är ditt födelsedatum? 20 Maj 2011

Heter du samma på Discord som på Steam? Ja

Förnamn, efternamn och ålder på din karaktär: palo robertsson 25 år

Hur skulle du beskriva din karaktärs personlighet i tre ord? Anpassningsbar. Empatisk .Hängiven

Bakgrund och framtidsplaner för din karaktär: Min karaktärs bakgrund skulle kunna vara något i stil med detta: **Bakgrund:** Min karaktär växte upp i en liten stad, där de lärde sig att navigera genom livets utmaningar med hjälp av sina egna intellekt och en stark känsla för rättvisa. Efter att ha förlorat en förälder i ung ålder och växt upp under tuffa omständigheter, blev de snabbt självsäkra och resursstarka. Det fanns många mörka perioder, men genom erfarenheter i gatan och med människor från olika samhällsskikt, lärde de sig att bygga relationer och utnyttja sina talanger för att överleva. **Framtidsplaner:** Framtiden är ännu oskriven, men min karaktär har ambitiösa mål. De drömmer om att bygga ett eget företag eller att klättra upp i den kriminella världen (beroende på servern). Men de har också en stark känsla för rättvisa och skulle gärna vilja skapa en positiv förändring i samhället på längre sikt. De vill finna balans mellan att skydda sina nära och kära och samtidigt säkra en framgångsrik framtid. En ständig kamp mellan moral och ambition. Vad tycker du om en sådan bakgrund? Och vad skulle din karaktär vilja åstadkomma i framtiden?

Vad kan du bidra med till serverns RP? Min karaktär skulle kunna bidra med flera saker till serverns rollspel, beroende på vad jag fokuserar på:

1. **Djupa karaktärsrelationer**: Jag kan skapa och utveckla starka, men ibland komplexa relationer med andra spelare, vilket gör att både allianser och rivaliteter känns meningsfulla och dynamiska.

2. **Flexibilitet i rollspel**: Oavsett om min karaktär är en vanlig medborgare, en kriminell eller en affärsman, kan jag anpassa mig och bidra till olika RP-scenarion – från lugna vardagsmoment till intensiva actionsekvenser.

3. **Konflikter och drama**: Genom min karaktärs bakgrund och personlighet kan jag skapa både interna och externa konflikter som driver handlingen framåt, vilket håller RP:n spännande och engagerande för alla inblandade.

4. **Förhandlingar och problemlösning**: Om min karaktär är en person med intellekt och förmåga att lösa problem, kan jag bidra till att skapa roliga och realistiska scenarier där man måste samarbeta, förhandla eller till och med manipulera för att uppnå mål.

5. **Utveckling av storylines**: Jag gillar att bidra till långsiktiga berättelser och utveckling, så jag skulle kunna hjälpa till att bygga på större RP-händelser och skapa intressanta berättelser för både min egen och andras karaktärer.

Vad skulle du vilja bidra med till servern?

Vad innebär det att man kan/ska spela för motpartens vinst i ett scenario? Att "spela för motpartens vinst" i ett rollspelsscenario innebär att man är villig att ge motspelaren utrymme att utveckla sin karaktärs historia eller upplevelse på ett sätt som gynnar dem, istället för att alltid fokusera på att vinna eller dominera situationen själv. Det handlar om att skapa en balans där alla inblandade karaktärer kan växa och utvecklas genom interaktionen.

Här är några exempel på vad det kan innebära:

1. **Ge motståndaren en chans att vinna eller lyckas**: Om din karaktär är i en tävling, kamp eller konflikt, kan du tillåta att den andra karaktären får en fördel eller vinner för att skapa en mer intressant och dynamisk historia. Det kan vara ett sätt att ge motparten möjlighet att växa eller utvecklas på ett sätt som känns meningsfullt för dem.

2. **Främja samarbete istället för att vinna på bekostnad av andra**: I scenarier där flera parter är involverade, kan du spela så att det blir lättare för motparten att nå sina mål eller lösa ett problem, även om det innebär att din egen karaktär inte får exakt det de ville ha. Detta kan göra spelet mer tillfredsställande för alla, eftersom det handlar om att skapa en mer nyanserad och givande upplevelse än att bara vara den som "vinner".

3. **Erbjuda möjligheter till utveckling för motparten**: Det kan innebära att du accepterar eller till och med främjar en förlust eller nederlag för din egen karaktär om det gynnar den andra spelarens historia. Genom att göra detta kan ni tillsammans skapa mer djup i era karaktärer och relationer, vilket gör att spelet blir mer engagerande och dynamiskt.

I grund och botten handlar det om att se till helheten och vara villig att skapa en rikare och mer mångfacetterad upplevelse för alla inblandade, där alla karaktärer har möjlighet att glänsa och växa på sitt eget sätt.

Hur ser du på detta sätt att spela? Finns det någon speciell situation där du tycker det är extra viktigt?

Har du någon gång brutit mot reglerna? Om ja, vad hände och vad lärde du dig av det? Jag har aldrig brutit mot reglerna medvetet, men jag förstår att det ibland kan hända att man gör misstag eller inte riktigt tänker på konsekvenserna i vissa situationer. Om man till exempel inte följer reglerna för hur man ska interagera med andra spelare eller skapa en rättvis och rolig miljö, kan det leda till att upplevelsen för andra påverkas negativt. Om jag skulle göra ett misstag, skulle jag vara öppen för att ta ansvar för det, erkänna att jag kanske inte agerade på bästa sätt och försöka göra bättre val i framtiden. För mig handlar det om att vara medveten om hur mina handlingar påverkar andra, både i och utanför spelet. Att hålla sig till serverns regler är verkligen en viktig del av att skapa en bra och rolig spelupplevelse för alla. Jag har lärt mig att vara mer noggrann med att läsa och förstå de regler som gäller, så att man kan bidra till en positiv RP-miljö. Har du själv varit med om något liknande? Eller kanske någon gång varit med om att någon bröt mot reglerna?

Spelar du eller är du en aktiv medlem på någon annan svensk RP-server förutom Unive? Nej

Kan du ge exempel på några av serverns regler? visa respect och inte vara toxic

Vill du berätta något mer om dig själv som du tror skulle vara relevant för din ansökan? hoppas jag får wl nudå

Nekad.Anledning: Din text är skriven av AI.
Du får ansöka igen om 24h. Lycka till nästa gång!

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka