Nekad hagfoss | Ban Överklagan [Hapyxz]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

hagfoss

Välkänd Medlem
Meddelanden
398
Reaction score
315
Länk till din steam profil: https://steamcommunity.com/profiles/76561199644864392/

Ditt Hex-ID: steam:11000016468ef88

Vad är din discord tagg? hagfoss#5935

Vem var det som bannade dig? happyxz

Bild på banmeddelande: Skärmbild 2025-03-05 143726.png

Varför tror du själv att staffs valde att banna dig? Jag förstår att det finns ett klipp där jag säger ett specifikt ord. Jag tar fullt ansvar för det jag sa, men jag vill också förklara mer om vad som hände och ge lite bakgrund till situationen.

Berätta exakt vad som hände just precis innan du blev bannad. Jag kommer inte ihåg allt från händelsen, men detta är vad jag vet. För 16 dagar sedan, den 17 februari, vilket är en bra tid tillbaka, satt vi sent – runt 01:00 om jag minns rätt. Jag spelade CS och förlorade på grund av ryska spelare. Ni förstår, ryssar + CS = inte en bra kombo. Men till saken: Biornen och Lukatheking hörs i klippet och kan vittna om att detta skedde i en icke-Unive-relaterad VC. En sak som får mig att fundera är att jag erkänner att jag sa ordet, men det skedde inte i Unive:s VC och det hände för 16 dagar sedan. Det betyder att Zutkaz (personen som anmälde) uppenbarligen inte brydde sig då, eftersom han aldrig tänkte på att skicka klippet direkt. Nu säger han att "flera är bekymrade över detta", vilket inte stämmer – det var bara vi fyra i samtalet. Om andra nu reagerar, måste han alltså ha spridit detta själv. Jag är inte en person som uttrycker mig på det sättet mot någon och har aldrig använt ordet nedvärderande. Zutkaz gör detta av hämnd, eftersom vi tidigare hade en diskussion där han hade fel. Han lämnade VC flera gånger, och Hassan fick dra tillbaka honom, vilket gjorde honom upprörd. Zutkaz har försökt få mig avsatt flera gånger utan framgång, eftersom han aldrig haft några hållbara argument – inte heller denna gång. Sammanfattningsvis: Händelsen skedde inte i Unive. Enda vittnena är Biornen och Lukatheking. Jag lyssnade på musik (gjord av en mörkhyad artist där ordet förekommer), vilket gjorde att det andra ordet blev på engelska. Ska man verkligen få åtgärder för att ha sjungit med i en låt? Detta är inte Unive-relaterat.

Var det en felaktig ban eller var det du som gjorde fel? Om det var en felaktig ban förklara varför den var det. Jag anser att bannen är felaktig eftersom händelsen inte skedde inom Unives murar. Vi satt i en privat VC i en grupp, och även om gruppen inte längre finns kvar, finns det vittnen som kan bekräfta detta.

Jag tycker att det som sker utanför Unive inte ska ha med Unive att göra. Klippet är 16 dagar gammalt, vilket tyder på att Zutkaz inte brydde sig från början, utan att han nu söker hämnd efter att jag argumenterade emot honom cirka två timmar innan.

Jag lägger ner timmar dagligen på detta, och jag försöker utveckla polisen på ett bra sätt. Flera poliser kan intyga detta, och jag kan även visa det i support om det behövs!

Med det sagt, jag förnekar inte att jag sa ordet – men det kom från en låt och inget annat. Jag har aldrig sagt det mot någon eller använt det nedvärderande på något sätt.

Ifall du har blivit bannad här tidigare, berätta om dina tidigare bans och hur du lyckats ta lärdom av dina tidigare bans. Jag har fått ungefär fyra felaktiga bans tidigare, där staff i efterhand har bett om ursäkt. Antingen har det berott på fel ID, eller så har de inte tagit sig tid att lyssna på min sida av saken innan de agerade. Det är också möjligt att jag har fått andra bans som jag inte är medveten om, men dessa har i så fall aldrig tagits upp med mig.

Om du vill, kan du kontakta samtliga staff för att få deras syn på det. Jag försöker alltid lära mig av allt som händer, även när det gäller felaktiga bans. Jag tar åt mig av feedback, analyserar situationer och använder dem för att förbättra mig själv.

Den här gången gick det dock väldigt snabbt, vilket har gjort att vi nu hamnat i denna situation.

Hur hade du kunnat gjort annorlunda? I det här fallet inser jag att jag förmodligen inte borde ha sjungit med i låtar där ordet förekommer. Enligt min mening har jag alltid sett det som att så länge man inte använder ordet mot någon, borde det vara okej – men om jag har fel, rätta mig gärna!

Om det visar sig att jag har fel, vill jag självklart be om ursäkt för det. I framtiden ska jag tänka längre fram, vara mer medveten om konsekvenserna av mina handlingar och undvika att hamna i liknande situationer.

Har du lärt dig någonting efter din ban? Jag kommer verkligen tänka extremt noggrant på vad jag säger i alla situationer för att förbättra mig. Jag vill också lägga till att samtalet med Happyxz vi hade igår var rätt stressigt. Det var sent, jag hade skola dagen efter, och allt kändes påskyndat. Jag fick inte möjlighet att tala korrekt om min händelse eftersom jag var omedveten om situationen, och det här hände mer än två veckor sedan.

Jag hoppas att vi kan komma fram till en lösning som fungerar för båda parter. En sista sak: om detta blir godkänt, behöver ja4 då fortfarande göra en beslutsöverklagan?

Har du läst våra regler? Ja

Förstår du att ifall du ber om att få din överklagan läst kommer vi att automatiska neka den? ja

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka