Nekad HADDE | Ansökan till Servervakt [27]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Cx58411

Icke Medlem
Meddelanden
57
Reaction score
1
Vad är ditt namn i verkligheten? Hadde

Vad heter du på discord? Unknownplayr.

Vad är ditt Hex:ID 110000160077cb0

Ange ditt födelsedatum
26 September 2007

Beskriv din dagliga aktivitet.
Måndag - 10:00 - 00:00
Tisdag - 11:40-00:00
Onsdag - 13:00 - 00:00
Torsdag - 11:00 - 00:00
Fredag - 13:30 - 05:00
Lördag - 14:00 - 05:00
Söndag - 12:00 - 01:00

Hur länge har du varit medlem på Unive? Medlem sedan 13 november 2023

Hur många gånger har du blivit bannad/avstängd (Bifoga Bild) 3 gånger sedan 2023 , minns bara 1 av de och det var för att jag skrev något kriminellt i Twitter

Har du tidigare varit blacklistad? Nej

Förklara vad för uppgift en servervakt har. En servervakt har som uppgift att övervaka rollspelandet i sin närhet och se till att reglerna följs. Servervakter har tillgång till verktyg som att DV:a bilar, återuppliva spelare, samt kicka eller banna personer vid behov.

Om en lallare skulle ansluta till servern kan en servervakt snabbt och enkelt banna personen, vilket avlastar staff-teamet som då slipper hantera situationen. Servervakter bidrar också genom att ta bort bilar som står övergivna eller blockerar vägar, vilket förbättrar spelupplevelsen för alla.

En annan viktig uppgift för en servervakt är att hjälpa spelare. Om exempelvis en ny eller icke-medlem kommer in på servern och ställer OOC-frågor i spelet, kan servervakten kontakta personen via /m id för att förklara att sådant ska tas utanför spelet. Om det behövs kan servervakten också kicka personen och ge en tydlig anledning, som exempelvis: “Använd inte OOC i spelet, det bryter mot reglerna.” Detta hjälper spelaren att förstå vad de gjort fel och minskar risken för att samma misstag upprepas.

Varför vill du bli servervakt på servern? Jag vill hjälpa spelarna på Unive samt stötta personalen som ibland har svårt att ge varningar till alla som bryter mot reglerna, såsom VDM, OOC, och framför allt LALL, som många ägnar sig åt. Mitt mål är att se till att kicka vid behov, men först undersöka om det verkligen var avsiktligt.

På senaste tiden har jag märkt att många pratar OOC och beter sig oseriöst, vilket förstör rollspelsupplevelsen. Jag vill sätta stopp för detta genom att lära andra hur man rollspelar korrekt. Jag planerar att ge varningar, ta diskussioner med spelarna och säkerställa att de förstår reglerna. Det är viktigt att alla följer reglerna, särskilt grundreglerna, för att undvika att bli bannade / kickade .

Men nu vill jag se till att andra faktiskt gör det, så att de inte riskerar att bryta mot reglerna. Eftersom det är många som spelar på Unive vill jag även underlätta för supporten, så att de inte behöver ta itu med varje åtgärd själva.

Mitt mål är att höja nivån på rollspelandet och hjälpa andra som vill spela seriöst.

Berätta sammanfattat vad korruption och abuse är och hur de kan förekomma på olika sätt som servervakt. Att banna eller kicka någon enbart för att man själv tycker att personen är tråkig under ett scenario, eller för att man har förlorat, är inte acceptabelt. Lika oacceptabelt är det att låta bli att banna en vän i verkliga livet som bryter mot reglerna, till exempel genom VDM eller andra överträdelser, bara för att ni är kompisar.

Som ansvarig på servern måste man alltid agera objektivt och följa reglerna, oavsett vem det gäller eller vilken relation man har till personen. Alla spelare ska behandlas lika för att säkerställa en rättvis och seriös spelupplevelse.

Senast ändrad:
Nekad.

Anledning: Du har blivit bannad under de senaste 30 dagarna (2024-11-21).

Du får ansöka igen 2024-12-21.

Lycka till nästa gång!

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka