Accepterad greger gregersso | Ban Överklagan [320]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

greger gregersso

Icke Medlem
Meddelanden
52
Reaction score
0
Länk till din steam profil: https://steamcommunity.com/id/elias118388/

Ditt Hex-ID: steam:1100001475b924c

Vad är din discord tagg? elias118388

Vem var det som bannade dig? issa

Bild på banmeddelande: Skärmbild 2026-02-04 182717.png

Varför tror du själv att staffs valde att banna dig? Jag tror att staff valde att banna mig eftersom mitt agerande i situationen inte följde FearRP och sunt förnuft. Jag visade inte tillräcklig rädsla eller självbevarelsedrift i ett läge där min karaktär uppenbart var i fara, och jag tog beslut som inte speglade hur en verklig person hade agerat i samma situation. Det sänkte trovärdigheten i RP:t och gick emot Unive RPs regler.

Berätta exakt vad som hände just precis innan du blev bannad. Precis innan bannen befann jag mig i en situation där min karaktär var hotad och borde ha agerat mer försiktigt. Trots den tydliga hotbilden valde jag att agera för lugnt och tog risker istället för att prioritera min karaktärs liv och säkerhet. Jag följde inte hotet fullt ut och visade inte tillräcklig rädsla genom mitt agerande, vilket gjorde att situationen uppfattades som FearRP och bristande sunt förnuft. I efterhand inser jag att mitt beteende inte var realistiskt och påverkade RP:t negativt.

Var det en felaktig ban eller var det du som gjorde fel? Om det var en felaktig ban förklara varför den var det. Det var jag som gjorde fel. Efter att ha reflekterat över situationen förstår jag att mitt agerande bröt mot reglerna kring FearRP och sunt förnuft. Banningen var därför befogad och jag accepterar staffens beslut.

Ifall du har blivit bannad här tidigare, berätta om dina tidigare bans och hur du lyckats ta lärdom av dina tidigare bans. Jag har inte blivit bannad tidigare på Unive RP. Därför ser jag denna ban som en tydlig varning och en viktig lärdom för mig. Den har fått mig att verkligen reflektera över mitt sätt att spela och hur viktigt det är att alltid prioritera realism och regelverk.

Hur hade du kunnat gjort annorlunda? Jag hade kunnat agera mer realistiskt genom att visa tydligare rädsla, följa hotbilden fullt ut och prioritera min karaktärs säkerhet. Jag borde ha accepterat situationens konsekvenser IC istället för att ta onödiga risker.

Har du lärt dig någonting efter din ban? Ja. Jag har lärt mig hur viktigt FearRP och sunt förnuft är för seriöst RP och hur snabbt trovärdigheten kan brytas om man slarvar med dessa regler. Jag har också förstått att även milda överträdelser påverkar andra spelares RP-upplevelse.

Har du läst våra regler? Ja

Förstår du att ifall du ber om att få din överklagan läst kommer vi att automatiska neka den? ja jag förstår till 100% kungar jag gillar bara verkligen att köra unive och hoppas att ni tänker om erat beslut med tanke på att eran server är ganska laggig så jag såg inte att han riktade

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka