Accepterad gahbachino.10 | Ban Överklagan [cmail]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

mxzi.89

Icke Medlem
Meddelanden
173
Reaction score
4
Länk till din steam profil: https://steamcommunity.com/profiles/76561199805925163/

Ditt Hex-ID: steam:11000016e02872b

Vad är din discord tagg? mxzi.89

Vem var det som bannade dig? willam.07

Bild på banmeddelande: Skärmbild 2025-11-23 204209.png

Varför tror du själv att staffs valde att banna dig? Jag tror att personalen avstängde mig eftersom mina handlingar i situationen innebar ett brott mot reglerna för powergaming. Jag berövade andra spelare deras förmåga att svara rimligt i rollspel, och det skapade en orimlig och obalanserad situation. Jag förstår detta, och det är viktigt för personalen att hålla en god rollspelskvalitet, därför fanns det en anledning till straffet ur deras synvinkel.

Berätta exakt vad som hände just precis innan du blev bannad. Precis innan jag blev avstängd befann jag mig i en situation där jag agerade för snabbt och inte tänkte på hur det skulle påverka andra spelares rollspel. Vi befann oss i en konflikt där jag försökte ta kontroll över situationen genom att utföra en handling som inte gav de andra spelarna någon realistisk chans att reagera. Jag drog fram mitt vapen och tvingade fram ett ögonblick där jag "låste" en spelare utan att ge dem någon tid att svara eller uttrycka emotioner. Situationen eskalerade snabbt och istället för att spela ut det korrekt agerade jag som om min karaktär hade blivit osårbar. Jag inser nu, i efterhand, att detta är powergaming – att ta bort de andra spelarnas förmåga att påverka resultatet. Kort därefter frös en av personalen situationen, tog mig åt sidan och förklarade att mitt beteende var mot reglerna. Sedan blev jag avstängd.

Var det en felaktig ban eller var det du som gjorde fel? Om det var en felaktig ban förklara varför den var det. Personligen tycker jag inte att avstängningen var förgäves. Efter att ha satt mig ner och tänkt igenom situationen kan jag förstå varför personalen avstängde mig. Mina handlingar faller definitivt under powergaming-regeln i och med att jag utförde handlingar som gjorde det orimligt för andra spelare att svara eller försvara sig i RP. Jag borde ha hanterat situationen på ett mer balanserat sätt. Jag tar fullt ansvar för vad som hände, och jag ber om en chans att visa att jag kan hantera mig själv i framtiden.

Ifall du har blivit bannad här tidigare, berätta om dina tidigare bans och hur du lyckats ta lärdom av dina tidigare bans. ip bans

Hur hade du kunnat gjort annorlunda? Jag hade kunnat låta han vinna senariot istället

Har du lärt dig någonting efter din ban? ja

Har du läst våra regler? Ja

Förstår du att ifall du ber om att få din överklagan läst kommer vi att automatiska neka den? Ja!

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka