Nekad flappan_ | Ban Överklagan [LUDDE]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

flappan_

Icke Medlem
Meddelanden
4
Reaction score
0
Länk till din steam profil: https://steamcommunity.com/profiles/76561199240095559/

Ditt Hex-ID: 11000014c48a747

Vad är din discord tagg? _zako11

Vem var det som bannade dig? lk040

Bild på banmeddelande: ban.png

Varför tror du själv att staffs valde att banna dig? För jag betedde mig vidrigt mot en tjej

Berätta exakt vad som hände just precis innan du blev bannad. Jag skriver denna överklagan för att uttrycka min djupa och uppriktiga ånger över mitt tidigare beteende mot Snoviit. Jag inser nu att mitt agerande var både olämpligt och respektlöst, och jag förstår att mina handlingar kan ha orsakat henne obehag, förvirring och skada. Jag förlorade mitt omdöme i situationen och agerade på ett sätt som jag inte är stolt över. Jag inser nu att mitt beteende kan ha uppfattats som sliskigt och kränkande, och att det var ett brott mot den grundläggande respekt som varje individ förtjänar. Detta var aldrig min avsikt, men jag förstår att det spelar ingen roll vad jag hade för avsikter det är mitt ansvar att alltid vara medveten om hur mina handlingar påverkar andra människor. Jag har reflekterat djupt över mitt agerande och förstår att jag borde ha varit mer lyhörd och respektfull i alla mina interaktioner, särskilt med någon jag inte känner på ett nära sätt. Jag vill understryka att jag inte på något sätt menade att göra Snoviit obekväm, men jag erkänner att mina ord och handlingar var olämpliga och inte tog hänsyn till hennes känslor eller gränser. Det är en insikt som jag inte bara känner nu, utan som jag kommer att bära med mig framöver för att säkerställa att något liknande inte händer igen. Jag har fått en ökad förståelse för vikten av att visa respekt för andras känslor och behov av utrymme i alla relationer, och jag vet att det är något jag måste jobba på. För att bli en bättre och mer medveten person har jag påbörjat en självrannsakan och aktivt arbetat med att förstå de normer och värderingar som styr ett respektfullt och hälsosamt umgänge. Jag har börjat läsa om och utbilda mig inom områden som samtycke, gränser och hur man på ett respektfullt sätt kommunicerar och interagerar med andra människor. Jag är också beredd att ta emot konstruktiv kritik och fortsätta min personliga utveckling för att se till att jag inte upprepar mina misstag i framtiden. Jag har förstått att ord och handlingar kan ha långvariga konsekvenser, och jag vill be om ursäkt till Snoviit för det obehag och den skada jag kan ha orsakat. Jag ångrar djupt att jag inte visade mer omdöme och respekt vid den aktuella tidpunkten, och jag vill verkligen att hon ska veta att jag tar fullt ansvar för mitt beteende. Jag förstår om hon känner sig ledsen eller besviken, och jag är villig att göra allt jag kan för att gottgöra för mitt misstag. Jag hoppas att den här överklagan kan ge en inblick i min ånger och min vilja att förändras. Jag vill också betona att jag är beredd att ta de konsekvenser som kan följa av mitt beteende, men jag hoppas samtidigt att den här processen kan hjälpa mig att växa som människa och bli en bättre version av mig själv. Jag hoppas på förståelse och att min uppriktiga ånger kan tas i beaktande.

Var det en felaktig ban eller var det du som gjorde fel? Om det var en felaktig ban förklara varför den var det. Det var absolut en rätt ban. Igår förstod jag inte riktigt varför det var så hårt straff men nu idag förstår jag verkligen varför jag fick så hårda konsekvenser som jag fick, staffsen har gått ut med det flera gånger att man inte ska bete sig sliskigt och äckligt mot tjejer men jag tänkte verkligen inte och jag lallade ännu en gång. Det var sent och jag spelade med min kompis och vi lallade runt och det var väldigt dumt förstår jag nu i efterhand. Jag har verkligen lärt mig att detta är oacceptabelt och jag borde verkligen inte följt efter henne och trakasserat henne. Jag borde låtit det vara och gått vidare. Jag ber jätte mycket om ursäkt till Snoviit och jag ångrar mig verkligen

Ifall du har blivit bannad här tidigare, berätta om dina tidigare bans och hur du lyckats ta lärdom av dina tidigare bans. Jag har varit bannad tidigare, de flesta gångerna var under 2022 när jag var väldigt ny till FiveM och jag inte visste alla reglerna, jag var icke medlem och förvirrad. Jag spelade för skojs skull med IRL kompisar och jag hade inte tänkt spela så mycket FiveM eller Unive så jag lallade runt väldigt mycket och blev bannad flertals gånger från en timme till ett dygn. Så jag lärde mig aldrig riktigt då bansen inte var så långa så jag fortsatte spela dagen efter och lallade igen. Men när jag börja ta Unive seriöst så läste jag igenom reglerna och började följa reglerna. Såklart gör alla misstag och jag har gjort ett nu som jag ångrar grovt. Men man måste ta konsekvenserna och Försöka rätta till sitt misstag.

Hur hade du kunnat gjort annorlunda? Jag har reflekterat mycket över mitt beteende, och jag inser nu att det fanns många saker jag kunde ha gjort annorlunda. För det första borde jag aldrig ha följt efter Snoviit. Jag förstår nu att det inte bara var respektlöst, utan även skrämmande och obehagligt för henne. Jag borde ha respekterat hennes personliga utrymme och gränser, och förstått att alla har rätt att känna sig trygga, särskilt på en plats som ett sjukhus där människor redan kan vara i en sårbar situation. När jag agerade sliskigt mot henne borde jag ha stoppat mig själv och reflekterat över hur mina ord och handlingar skulle kunna uppfattas. Jag borde ha varit medveten om att ingen, oavsett situation, förtjänar att känna sig utsatt eller obekväm. Istället för att bete mig på ett sätt som kan ha uppfattats som störande och kränkande, hade jag kunnat visa respekt och bara hålla ett lämpligt avstånd, och interagera på ett vänligt och respektfullt sätt. Jag förstår också att jag inte hade någon rätt att göra henne obekväm eller förvirrad, och jag borde ha varit mer lyhörd för de signaler hon gav. Om jag istället hade visat större empati och hänsyn, och hållit mig på ett mer professionellt och respektfullt avstånd, hade jag undvikit att orsaka henne något obehag eller oro. Det jag också borde ha gjort annorlunda är att inse att det inte är min rätt att få någon att känna sig osäker eller tvingad i en situation. Jag borde ha tagit ansvar för mina handlingar direkt, genom att förstå vikten av samtycke och respekt för andra. Jag har nu insett att det är min plikt att vara medveten om mina handlingar och konsekvenserna de kan få för andra. Sammanfattningsvis borde jag ha varit mer respektfull, uppmärksam och lyhörd för hennes känslor och gränser. Jag borde ha handlat med större omtanke och inte låtit mina handlingar gå över de gränser som är självklara för att skapa en trygg och respektfull miljö för alla.

Har du lärt dig någonting efter din ban? Jag har lärt mig mycket från denna situation. För det första har jag insett vikten av att alltid respektera andras gränser. Jag förstår nu att alla har rätt att känna sig trygga och respekterade. Jag inser att mina handlingar, även om de inte var avsiktligt skadliga, kan ha fått den andra personen att känna sig obekväm och utsatt. Jag förlorade mitt omdöme och missade att tänka på hur mina handlingar skulle påverka henne. Jag har också förstått vikten av samtycke. Tidigare tänkte jag kanske inte på hur viktigt det är att vara medveten om när och hur man ska ge andra människor utrymme att känna sig bekväma. Jag har nu lärt mig att det är mitt ansvar att vara medveten om andras behov och känslor, och att alltid agera med respekt för deras gränser. En annan viktig insikt är hur viktigt det är att reflektera över mina handlingar. Jag inser nu att jag borde ha stannat upp och tänkt efter innan jag agerade. Genom att reflektera mer kan jag förhindra att jag gör liknande misstag i framtiden. Jag har också lärt mig att sätta mig i andras skor och försöka förstå deras perspektiv. Genom att känna empati kan jag fatta bättre beslut och vara mer hänsynsfull. Jag förstår nu att mina handlingar inte bara handlar om mig utan också om hur de påverkar andra människor. Slutligen har jag insett att denna situation är en möjlighet för mig att växa som person. Jag är nu mer medveten om hur jag ska agera för att bygga sundare och mer respektfulla relationer. Jag förstår att det här är en process och att jag behöver fortsätta arbeta på att bli en bättre version av mig själv.

Har du läst våra regler? Ja

Förstår du att ifall du ber om att få din överklagan läst kommer vi att automatiska neka den? Absolut

Jag vill be så hemskt mycket om ursäkt till Snoviit också det var inte okej hur jag betedde mig

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka