Accepterad DulleBulleBoy | Medlem ansökning [Hurtbu11e]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

DulleBulleBoy

Icke Medlem
Meddelanden
60
Reaction score
1
Vad är ditt namn i verkligheten? Valdemar

Vad är ditt discord namn? duze8131

Vad är ditt födelsedatum? 9 April 2007

Heter du samma på Discord som på Steam? Ja

Förnamn, efternamn och ålder på din karaktär: Dulle Bulle 2001-07-20

Hur skulle du beskriva din karaktärs personlighet i tre ord? Engagerad, pålitlig, omtänksam

Bakgrund och framtidsplaner för din karaktär: Dulle Bulle har tidigare varit mycket insatt i bilförsäljning samt varit polis med rang polisassistent 2. (Tidigare när jag körde på Unive så har Dulle Bulle alltså haft yrken som framförallt bilförsäljare och polisassistent). Det som innan hette Bäckhäst Luxury cars jobbade han länge och blev befordrad ett antal gånger innan han valde att säga upp sig och satsa på sin dröm att vara polis och bekämpa brott i Univestaden. Han lyckades bli polis och nådde en ganska så hög rang innan han valde att lämna staden och ta en mycket lång semester, men nu är han tillbaka och vill kunna fortsätta att jobba inom bilförsäljning då polisyrket inte riktigt var hans grej. Dulle har framtidsplanerna att komma tillbaka till staden igen och bosätta sig där tills livets slut, komma tillbaka till gamla goda vänner som man lärt känna sedan innan men också lära känna många nya människor som kommit till staden under Dulles långa semester.

Vad kan du bidra med till serverns RP? Jag kan bidra till en mycket bra RP-upplevelse för alla parterna då det viktigaste enligt mig är att alla ska ha det roligt i varje scenario man tar del utav, oavsett om man RP:ar som "fiender" eller inte. Alla parterna ska ha roligt och det är vad jag kommer att sträva efter i varje situation och i varje scenario som skapas. Som sagt har jag även varit här på Unive innan vilket gör att jag kan mer eller mindre alla reglerna som finns (beror ju på hur mycket som ändrats men ska ta och läsa alla regler direkt efter denna ansökan och påminna mig själv om alla reglerna). Det allra troligaste är att jag kan i princip alla regler och kan ta hjälp av min kunskap för att förbättra både min och andras upplevelse inom rollspelandet här på Unive.

Vad innebär det att man kan/ska spela för motpartens vinst i ett scenario? Man ska spela så att båda parterna har lika stor chans att bli den vinnande parten i varje scenario, oavsett situationen och skapa rimliga avslutningar på scenariot så att även den förlorande parten har roligt före, under och efter scenariot. Som sammanfattning: Man ska ge chans för motparten att även de kunna ta del av ett vinnande scenario och acceptera utifall man står på den förlorande sidan lite då och då. Rollspelandet på Unive handlar om att man ska kunna ha roligt och känna en gemenskap med varandra, inte att göra vad som helst för att vinna varje scenario.

Har du någon gång brutit mot reglerna? Om ja, vad hände och vad lärde du dig av det? Ja det har jag gjort och har lärt mig av varje misstag som jag gjorde under varje situation som jag genomförde regelbrottet. Jag kan ta ett exempel där jag rpade väldigt dåligt på skador efter ett butiksrån gått snett och vi flög en bra bit med flyktbilen. Det som jag gjorde fel var att efter vi hade landat med bilen och den gått sönder, var jag så uppspelt av situationen att jag av misstag rpat väldigt lite på de svåra skadorna jag skulle fått av kraschen. Jag hoppade ut ur bilen, började gå därifrån och kom då ihåg hur dåligt mitt rpande varit, försökte göra bättre och la mig ner/låtsades svimma men det var försent och regelbrottet hade redan begåtts sorgligt nog. Jag lärde mig därefter att anpassa mitt rollspelande utifrån situationen och sätta mig in i scenariot utifrån hur man hade reagerat/vilka skador man skulle fått osv i verkligheten för att utveckla mitt rollspelande och förbättra samt inte begå regelbrottet inom mitt rollspelande igen.

Spelar du eller är du en aktiv medlem på någon annan svensk RP-server förutom Unive? Nej

Kan du ge exempel på några av serverns regler? COPBAIT - Det är när man utan anledning försöker få polisens uppmärksamhet och försvåra deras jobb, oftast för att vara jobbig, rikta deras uppmärksamhet åt ett annat håll (medans det pågår olika kriminella handlingar osv i bakgrunden för att hindra poliserna att utföra sitt arbete). Sunt Förnuft - Du ska sätta dig in i situationen/scenariot och behandla den som att det är en verklig händelse. Du ska alltså göra det som du hade gjort/hur du hade reagerat om det skulle inträffa i verkliga livet och inte göra något overkligt. Till exempel, om du är mitt i stan och kör din bil helt galet i orimliga hastigheter är det brott mot regeln Sunt Förnuft, är även brott mot Powergaming för du utför en handling för att vara så gynnsam som möjligt för dig utan att ta hänsyn till omgivningen och andra parter/personer i samma scenario. Slutligen kan jag även ta två korta beskrivningar på enkla men viktiga regler inom rollspelandet, RDM (Random deathmatch) och VDM (Vehicle Deathmatch). RDM är att man inte får slå, skjuta, mörda, hota någon eller likande utan anledning/något scenario som är bakomliggande till behandlandet/handlingen. Till exempel inte gå runt och slåss hej vilt med allt o alla utan rimliga grunder. VDM är rent sagt - använd inte ditt fordon som ett vapen. Åk inte över folk med flit oavsett vad som sker med ditt fordon då detta är overkligt och bryter mot både VDM, sunt förnuft och Powergaming.

Vill du berätta något mer om dig själv som du tror skulle vara relevant för din ansökan? Inget speciellt som jag känner att jag behöver berätta, har spelat här på Unive innan och har varit med om mycket goda uplevelser inom rollspelet där jag kunnat vara mig själv och bidra till en bättre och roligare upplevelse i rollspelandet för alla parterna.

Vidare till muntlig intervju
Du har nu gått vidare till den muntliga intervjun.
Observera att du har 48 timmar på dig att genomföra intervjun, annars avslås din ansökan automatiskt.
Lycka till!
Med vänliga hälsningar,
Medlemskapsansvariga

Godkänd ansökan
Godkänd efter muntlig intervju. Din testperiod på 7 dagar startar nu. Välkommen till Unive!
Med vänliga hälsningar,
Medlemskapsansvariga

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka