Accepterad diagnoser | Ban Överklagan [320]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

skuldsatt

Icke Medlem
Meddelanden
5
Reaction score
0
Länk till din steam profil: https://steamcommunity.com/profiles/76561199822164211/

Ditt Hex-ID: steam:11000016efa50f3

Vad är din discord tagg? diagnoser.

Vem var det som bannade dig? Anticheat

Var är du bannad? FiveM Servern

Bild på banmeddelande: Skärmbild 2025-02-05 184701.png

Varför tror du själv att staffs valde att banna dig? Blev anticheat bannad, ingen staff.

Berätta exakt vad som hände just precis innan du blev bannad. Okej så jag var på väg ingame och satt mig i gäng vc deffad. Jag skrollar tiktok och från ingenstans ser jag att jag blev anticheat bannad innan jag ens hann gå in i spawnmenu. Då tänkte jag, "vafan hände". Jag vill gärna veta varför jag har blivit ac bannad, ifall den är felaktig eller ifall felet är ifrån min sida så jag skriver till några mods innan jag gör överklagan bara för att se anledningen. Tillslut så blir det bara Enzo som svarar. Jag skickar bilden och klippet till honom (https://medal.tv/games/gta-v/clips/jDs4IgdJ2WJ1hL_L6?invite=cr-MSw0dXUsNzIwNDkzODgs). Han säger att det står att jag har försökt spoofa mig in i en ac ban. Jag fick en chock och tänkte bara Va?. Jag blev anticheat bannad runt en månad sen som ludde accepterade. Därefter spelade jag inte på ett tag på grund av personliga problem som jag inte vill dela med mig just nu. Några dagar sen hade allt lugnat ner sig och jag ville spela igen. Däremot hade det kommit google säkerhetsvarningar till mig och jag tänkte inte på det. Så när jag tog på min data och skulle spela så gick jag in i discord först. Jag ser att jag har blivit utloggad från mitt konto och kunde inte logga in igen. Då gick jag in i google för att se ifall jag hade blivit utloggad och det hade jag. Jag går in på mobilen och ser att jag har blivit utloggad och kan inte logga in eller återställa lösenord. (Hackaren hade bytt mail + lösenord). Jag scrollar i min mail och kollar på flera olika varningar jag fått från appar och google, inkl dc och X. Jag testar skriva till discord men inget hjälper. Då testade jag logga in med mitt telefonnummer och jag kom in. Det första jag tänkte på var att överföra mina roller, Limpis svarar och jag skickar bevis till honom. Han överför mina roller och jag gör ett nytt email, steam och discord konto. Allt jag hade var kopplat till mitt main email och hackaren hade tillgång. Så det var därför jag gjorde ett nytt (min bror pluggar IT och hjälpte mig under hela processen). Jag hade även blivit hackad på X/twitter samt facebook. För att sammanfatta detta så hade mitt main mail (där allting var kopplat till) var hackad, jag hade tappat mitt dc konto, X/twitter konto och facebook. Jag tappade i princip allt jag hade. Efter att jag hade överfört roller, gjort nytt google, steam osv så öppnar jag fivem. En grej dyker upp och jag ser att det står att jag behöver logga in med rockstar. Jag har spelat på samma rockstar väldigt länge, spelat GTA och RDR2 med det och det dyker upp nu. Jag testade logga in och det gick inte, då gick jag in i mitt mail för att läsa igenom alla meddelanden jag har fått och ser att nån har bytt rockstar lösenord och email. Ja så klart blev jag ledsen för jag kunde inte fortsätta spela fivem och gta som jag har lagt mycket pengar på. Och gta är dyrt så jag orkade inte köpa ny. Jag frågar min bror ifall han har något rockstar konto som jag kan få låna och han gav mig inlogg till sitt egna. Vi går vidare, jag skrev till Enzo att Ludde hade unbannat mig och han sa att han skulle kika. Sedan skrev han att jag har bytt steam och discord sedan den senaste ac bannen (omkring en månad sen). Jag blev hackad runt 1-2 veckor sen och började spela några dagar sen. Jag berättar om att jag vart hackad, gjort nytt dc och steam, google o allt sånt och skickar bevis. Han skriver till mig då: du har bytt allt, licens också. Jag fattade inte vad han mena med licens så jag frågade honom vad menar du samt ifall det hände när jag var hackad. Han skickar detta till mig då: Ny dc: 1335197235780259982 Gamla dc: 1282359158494072895 Ny licens: 6333fdc86b6a97d594d021a23c30fff85e6f4352 Gamla licens: a7dff8108a4447fc600abf2aac4910db4f2126f5 Gamla steam: steam:11000016d0cecee Ny steam: steam:11000016efa50f3. Han säger att det är därför jag vart ac bannad, att FiveGuard misstänker spoofing. Han frågar ifall jag blev hackad på dc, steam och rockstar. Jag förklarade till honom igen att hela mitt mail var hackad och jag tappade allt. Han frågar ifall jag gjort något med mitt rockstar eftersom att jag har ny licens. Det enda som har hänt med mitt rockstar är att den blev hackad också och jag loggade in med min brors. Jag har bevis på att jag har blivit hackad på dc, rockstar, x/twitter (ifall det är relevant) osv. Enzo skriver att han ska kolla upp det och jag fick ingen vidarinformation om detta till idag där han skrev att han inte är säker på att den är felaktig och att jag måste göra överklagan, så nu sitter jag här.

Var det en felaktig ban eller var det du som gjorde fel? Om det var en felaktig ban förklara varför den var det. Enligt mig är det felaktigt. Jag blev bannad för:
Ban Reason
Tried to spoof ban (3).
Det har jag inte gjort, anticheaten misstänker spoofing för att jag har bytt licens på allt och det fanns anledning till detta! Jag har bevis. I vissa bilder står det kalender och det är olika på dem. Det visar bara vilken dag jag gått in och skickat bilden och inte när den skickades. T.ex jag tog bild på rockstar bilden 3 dagar sen för att visa Enzo.
https://media.discordapp.net/attach...at=webp&quality=lossless&width=310&height=671
https://media.discordapp.net/attach...at=webp&quality=lossless&width=310&height=671
(De la även 2FA i vissa appar som jag tappat så att jag inte kan logga in)

Ifall du har blivit bannad här tidigare, berätta om dina tidigare bans och hur du lyckats ta lärdom av dina tidigare bans. Ja, jag har blivit ac bannad förut, runt en månad sen och den blev accepterad av ludde. Enzo skrev att det står att jag har försökt spoofa in mig i en ac ban, men jag blev unbannad så fattar inte. Vet inte om felet är ifrån anticheaten, eller ifall något gick fel när ludde skulle unbanna eller så är det på grund av det som hänt.

Hur hade du kunnat gjort annorlunda? Ja jag har faktiskt ingen aning. Detta var typ den enda vägen för mig att behålla mina roller vilket jag bryr mig mest om. Bryr mig inte om mina ingame saker, inte om mitt rockstar och min gta och rdr2 progress, inte om mitt steam. Det enda jag faktiskt bryr mig mest om är rollerna, allt annat går att jobba upp sig för.

Har du lärt dig någonting efter din ban? Ja att inte bli hackad, inte trycka på skumma länkar osv för det leder bara till dåliga saker.

Har du läst våra regler? Ja

Förstår du att ifall du ber om att få din överklagan läst kommer vi att automatiska neka den? Absolut. Jag ber er att kolla igenom mina meddelanden och det jag skrivit noga för att fatta ifrån mitt perspektiv och hur detta kändes för mig. Att jag blir ac bannad på grund av en hackare, eller något som gått fel i systemet. Spoofing är något jag inte uppmuntrar till och aldrig gjort.

Senast ändrad:
1739051112113.png

1739051148512.png
1739051128892.png

1739051236108.png

1739051292902.png

1739051326110.png
1739051349573.png

Här är alla bevis. Det började med att jag blev hackad på X, sen mitt google, discord, rockstar osv.

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka