- Meddelanden
- 150
- Reaction score
- 1
Åtgärds-referens
ID: 1850 — Normal (8.75p)
Typ: Brist på Social RP (§ 4.1k), Mild Powergaming (§ 4.1h)
Anledning: Skjuter mot polis, ej sista utväg!
Personal: saneby
Datum: 2026-04-18
Krim-relaterad: Ja
Visa på portalen
Beskriv vad som hände från ditt perspektiv Jag blev bannad för att jag sköt mot en polistjänsteman trots att det inte var en absolut sista utväg. Detta bröt mot reglerna kring sunt förnuft och fear RP/social RP.
vrf borde ni ge mig en ny chans?
Jag skriver denna överklagan för att jag verkligen ångrar mitt beslut i den specifika situationen. Jag inser nu i efterhand att mitt agerande förstörde scenariot för både polisen och andra inblandade, och att det inte höll den nivå som krävs på Unive.
Jag har nu tagit tiden att läsa igenom reglerna ordentligt igen för att säkerställa att jag förstår innebörden av social RP och när våld faktiskt är befogat (vilket det inte var här). Jag saknar verkligen gemenskapen på servern och lovar att om jag får komma tillbaka, kommer jag att prioritera kreativa och sociala lösningar framför vapen. Jag har lärt mig av mitt misstag och det kommer inte att upprepas.
Varför anser du att åtgärden var felaktig? Jag hamnade i ett scenario med polisen där jag valde att avlossa skott, trots att situationen inte krävde det och det absolut inte var en sista utväg. Jag bröt mot serverns regler kring sunt förnuft och prioriterade inte social RP, vilket ledde till min ban.
Jag anser inte att bannen var felaktig. Jag förstår helt och hållet varför staff valde att banna mig, då mitt agerande sänkte nivån på servern. Jag accepterar att jag gjorde fel och tar fullt ansvar för det.
Jag skriver denna överklagan för att jag genuint har reflekterat över mitt misstag under tiden jag varit bannad. Jag har insett att för att Unive ska hålla en hög standard krävs det att alla, inklusive jag själv, värnar om den sociala biten framför "vinna-scenarion".
Jag har redan köpt tillbaka min krim-roll då jag vill satsa på servern långsiktigt. Mitt mål framöver är att visa att jag kan leverera högkvalitativ RP där skjutvapen är den absolut sista utvägen efter att alla andra utvägar är prövade. Jag ber om ursäkt till polisen som var inblandad och till staff-teamet för det extra arbete jag orsakat. Jag hoppas att ni kan se att jag lärt mig av detta och ger mig en chans att visa min förbättrade RP-nivå.
Har du bevis som stödjer din överklagan? nej tyvärr inte
Har du läst och förstår reglerna? Ja
Förstår du att falsk information kan leda till ytterligare åtgärd? Ja