Nekad dashie | Ban Överklagan [0alvvin0]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

dashie

Medlem
Meddelanden
49
Reaction score
4
Länk till din steam profil: https://steamcommunity.com/profiles/76561199336300194/

Ditt Hex-ID: steam:110000152049ea2

Vad är din discord tagg? .dashie.

Vem var det som bannade dig? 0alvvin0

Bild på banmeddelande: oooo.jpg

Varför tror du själv att staffs valde att banna dig? Metagaming

Berätta exakt vad som hände just precis innan du blev bannad. jag och tre andra medlemmar i vårt gäng var trötta på vår dåvarande boss, och vi bestämde oss ingame för att kidnappa honom och råna honom. detta beslut grundade sig på att en gängmedlem tidigare hade försökt att lämna gänget, men fick två alternativ: att betala ut sig eller dö. vi ville inte välja mellan de alternativen, så vi valde att istället kidnappa vår boss vid nästa gängmöte. Metan inträffade när vi började planera vad vi skulle skriva i univescenario ansökan. För att komma överens om detaljerna skapade vi en discord grupp där vi diskuterade vad vi skulle skriva. ni kan till och med kolla att jag/ @.dashie skickade in en ansökan om detta, även om jag inte minns exakt vilken ticket det var (jag är kickad från univekrim dcn, men ticketen borde fortfarande finnas kvar). vi kom överens om vad vi skulle skriva, och jag skickade in det, men vi var oenig om vilket möte vi skulle genomföra scenariot på. under ett senare möte var vi inte överens om vi skulle göra scenariot då eller på nästa möte. två av oss ville göra det direkt, medan de andra två ville vänta till nästa möte. I slutändan var det fel att skriva det vi gjorde i discord, men det var det enda vi skrev, och vårt mål var att få till ett så bra scenario som möjligt. jag ångrar det djupt, och jag förstår att det var ett misstag. jag inser nu att det var meta, även om vi inte satt i samtal under scenariot (vilket ni kan se i loggarna, eftersom vi alla satt i gängdcn deffade men med resterande gänget).om jag kunde göra om det skulle jag definitivt ha gjort det annorlunda, men min avsikt var alltid att skapa en bra rp och jag gjorde det med god intention utan att tänka på att det skulle kunna uppfattas som meta. jag förstår mitt fel i hela situationen, men jag tycker att ett permanent ban är för strängt för det lilla vi gjorde. det ända Jag ber om ett lägre straff och hoppas på att få en chans att visa att jag kan följa reglerna framöver. jag älskar att spela på unive och vill verkligen inte sluta med rpn här. tack för att ni tar er tid att läsa detta, och jag hoppas på en chans att få fortsätta spela på unive

Var det en felaktig ban eller var det du som gjorde fel? Om det var en felaktig ban förklara varför den var det. jag förstår att det jag gjorde kan ses som meta, och jag ångrar verkligen att vi använde discord för att planera vår scenario ansökan istället för att hålla allt ingame. vårt mål var att få scenariot så bra som möjligt, och vi hade svårt att komma överens om vad vi skulle skriva ingame då de knappt gick att prata för att bossen hållde ett koppel på oss, vi fick knappt göra något än att vara med dom andra gängmedlemmarna och det skulle blivit väldigt krångligt att hålla på att omvandla ord och förklara allt i detalj ingame, och jag skulle behövt dela min skärm för att visa vad jag tänkte skicka in i univekrim -scenarioansökan för att få alla nöjda. jag inser nu att det var bättre att ta allt ingame oavsett hur svårt det skulle vara,istället för att använda dc. Jag förstår absolut varför det kan uppfattas som meta, men det var aldrig vår avsikt att bryta mot reglerna eller förstöra rpn för andra. vi ville bara få till ett så bra scenario som möjligt. jag accepterar att vi gjorde fel genom att använda Discord, och jag ser nu att vi borde ha hållit allt inom spelet. Jag förstår att banen inte är felaktig, men jag ber om att få en chans att göra om det och be om ett mildare straff. Jag älskar att spela på unive och vill verkligen inte förlora den möjligheten.
min polare blev unbannad för exakt detta och var en av dessa 3 medlemmar @basse080 skulle va soft om jag också fick unban då vi fick ban för samma grej.

Ifall du har blivit bannad här tidigare, berätta om dina tidigare bans och hur du lyckats ta lärdom av dina tidigare bans. har blivit bannad nån gång i 2021-2022 och i januari 2025, dom första bansen minns jag inte vad jag blev bannad för men den senaste var ju då för att jag hade lootat en död kropp vilket jag inte ens viste om och jag fick unban för den händelsen och jag förstår ju absolut att man inte får loota någons lik, sen kanske jag har några lall kick innan jag började spela seriöst nån gång runt startern av 2025, min förra dator var för dålig att spela på det är därför jag har kommit tillbaka efter 3 år så har ej koll vad de är för bans som skede då.

Hur hade du kunnat gjort annorlunda? jag skulle ha hållit alla planer direkt i spelet, även om det kanske hade blivit rörigt och dåligt planerat. jag borde ha försökt hitta en tid där jag kunde prata med de 3 andra gängmedlemmarna om scenariot/planerignen istället för att använda discord för att göra det lättare. jag inser nu att om vi hade hållit allt inom spelet hade det varit mycket bättre, och jag skulle slupit denna permanenta ban, även om vi inte hade haft en perfekt plan. ett annat alternativ hade ju varit att vi helt enkelt inte hade genomfört scenariot och istället valt mellan att dö eller betala ut oss, som den andra gängmedlemmen tidigare hade fått som val.
hade också kunna välja att lämna discord gruppen och låta dom andra 3 gängmedlemmarna göra metan men jag förstod verkligen inte just då att de blir meta för sån liten grej.

Har du lärt dig någonting efter din ban? å om jag har, aldrig använda discord under rp oavsett vad och ta verkligen ALLT ingameoavsett hur svårt och kronglikt det blir så ska jag hitta ett sett att ta de ingame och jag ska absolut göra det härdan efter om jag får lägre straff eller unban då, annrs blir de ju svårt...

Har du läst våra regler? Ja

Förstår du att ifall du ber om att få din överklagan läst kommer vi att automatiska neka den? Ja det gör jag

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka