Nekad Damz | Ban Överklagan [320]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Damz

Icke Medlem
Meddelanden
15
Reaction score
0
Länk till din steam profil: https://steamcommunity.com/profiles/76561199103101586/

Ditt Hex-ID: 1100001441e4a92

Vad är din discord tagg? realdamz

Vem var det som bannade dig? wibo

Bild på banmeddelande: ban.png

Varför tror du själv att staffs valde att banna dig? Jag förstår att staff valde att banna mig eftersom jag använde en "fake Swish", vilket är ett allvarligt regelbrott. Det bryter inte bara mot serverns regler, utan det underminerar också förtroendet för donationssystemet – som är viktigt för att kunna driva och utveckla servern. Jag inser att mitt agerande var oärligt och att det skickade fel signaler både till personalen och till andra spelare. Även om jag kände press i stunden så är det ingen ursäkt för att bryta reglerna. Staff agerade helt rätt, och jag har lärt mig mycket av detta. Jag tar fullt ansvar för mina handlingar.

Berätta exakt vad som hände just precis innan du blev bannad. Vid tillfället arbetade jag på Autoexperten i spelet och skrev i Discord-kanalen "söker folk" att jag letade efter ett gäng att gå med i. En kollega från samma jobb kontaktade mig och frågade om jag ville vara med och köpa upp ett gäng, vilket jag gärna ville då jag tidigare hade rollspelat som kriminell och tyckte det lät spännande. Jag blev då inbjuden till en Discord-grupp som hette "gänguppköp", där många skrev till mig i privata meddelanden att jag skulle hoppa in i donationsrummet. Problemet var att jag inte hade fått mina pengar än – de jag skulle använda för donationen skulle jag få dagen efter, kl. 20:00. Trots det kände jag enorm press från gruppen att delta redan då. Jag fick uppfattningen att om jag lämnade donationsrummet eller inte deltog direkt, skulle det skapa irritation eller ilska bland de andra i gänget. Av rädsla för att bli utesluten och påverkad av den pressen, tog jag ett väldigt dåligt beslut – jag använde en fake Swish. Det var ett allvarligt misstag, och nu i efterhand förstår jag verkligen hur fel det var. Jag ångrar det djupt och vill be om ursäkt för mitt agerande. Jag har lärt mig av detta, tagit bort appen och jag kommer aldrig någonsin att upprepa detta eller agera på liknande sätt igen.

Var det en felaktig ban eller var det du som gjorde fel? Om det var en felaktig ban förklara varför den var det. Nej, detta var inte en felaktig ban. Jag förstår att bannen var korrekt utdelad och att mitt agerande var fel. Jag accepterar de konsekvenser som följt, då det är allvarligt att använda något som liknar eller försöker efterlikna en Swish utan att det är en faktisk transaktion.

Jag är medveten om att jag blivit permanent bannad, och i efterhand inser jag tydligt att det är absolut förbjudet att använda "fake Swish" under några som helst omständigheter. Jag tar fullt ansvar för mitt misstag.

Ifall du har blivit bannad här tidigare, berätta om dina tidigare bans och hur du lyckats ta lärdom av dina tidigare bans. inga större regelbrott, endast svbans och enstaka regelbrott

Hur hade du kunnat gjort annorlunda? Om jag hade kunnat gå tillbaka i tiden hade jag aldrig laddat ner appen för falska Swish-betalningar till att börja med. Även om min ursprungliga tanke var att aldrig använda den, så blev det tyvärr inte så – och det ångrar jag djupt i dag.

Jag inser att jag borde ha låtit bli att ens gå in i donationsrummet, särskilt eftersom jag visste att jag inte hade pengar att bidra med. Det var ett stort misstag att använda något som "fake Swish", och jag förstår nu hur allvarligt det är.

Jag har tagit bort appen och vill tydligt säga att jag aldrig kommer att upprepa detta misstag igen. Jag vill verkligen kunna spela på Unive med mina vänner igen, men jag förstår också att mitt agerande har haft konsekvenser. Jag tar fullt ansvar för det som hänt.

Har du lärt dig någonting efter din ban? Ja, jag har verkligen lärt mig mycket av det här. Om ni skulle ge mig en andra chans lovar jag att aldrig upprepa detta misstag. Jag kommer inte ens att gå in i donationsrummet om jag inte är säker på att jag har möjlighet att bidra på ett korrekt sätt. Att använda "fake Swish" var fullständigt fel, och det är något jag aldrig – under några omständigheter – kommer att göra igen.

Jag har insett att det krävs riktiga resurser för att driva och utveckla en server som Unive, och att försöka kringgå det systemet är inte bara respektlöst, utan även orättvist mot er som arbetar hårt för att hålla servern igång. Ingenting är gratis, och det har blivit väldigt tydligt för mig nu.

Jag vill också rikta en uppriktig ursäkt till er för det som hänt. Jag ångrar verkligen mitt agerande, och jag hoppas innerligt att ni kan överväga att ge mig en ny chans.

Har du läst våra regler? Ja

Förstår du att ifall du ber om att få din överklagan läst kommer vi att automatiska neka den? Yes jag förstår.

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka