- Meddelanden
- 42
- Reaction score
- 0
Blacklist-referens
ID: 1062 — Tredjepartsprogram
Anledning: Fuskare
Personal: 4p73
Datum: 2026-06-09
Visa på portalen
Beskriv vad som hände från ditt perspektiv Jag åker runt i stan på unive i en rosa rs6a. Chillar galet liksom glider runt eftersom jag inte har något särskilt att göra men det är ju kul att köra runt. Hade fått punktering fram på bilen efter att jag flygit lite på ett gupp vet inte riktigt varför sånt sker men så var det iaf. Jag kör runt och sen från ingenstans kommer det 3 svarta mercedes bussar typ. Jag tänkte inte så mycket på det eftersom jag inte ens sett dem innan. Sen från ingenstans så börjar dem pitta in i min bil alla 3 och börjar säga hoppa ut ur bilen helt utan anledning Jag försöker rpa och vara social så jag får liksom ont och frågar varför dem pittar mig då säger dem bara hoppa ut ur bilen. Och utan ett socialt scenario känner jag att det vorre väldigt konstigt att man som person när man inte ens känner dem eller vet vad det gäller att man då faktiskt skulle hoppa ut ur bilen. Så jag försöker ta mig därifrån för det går ju inte prata med dessa personer. Då från ingenstans hoppar några av dem ut ur bilen och börjar smattra skit mycket skott mot mig. Jag fattar liksom ingeting. Jag är inte direkt sugen på att skjuta då jag inte tycker det är superkul. Jag är ute efter att spela unive och rpa gillar även att byta importer osv. Så min prio är inte direkt att skjuta jag är även i underläge då det bara var jag så jag försöker ju bara fly. Varför skulle jag stanna när de bara börjar skjuta mot mig utan att hota mig att hoppa ut ur bilen eller nånting. Så jag kör runt i stan men håller rimlig hastighet då jag har punka. Under denna tid pittar dem mig som fan hela tiden och hoppar ut och skjuter hela tiden sen kom vi till motorväg osv dem gör precis samma saker pittar och skjuter. så jag försöker forfarande fly jag skriver till en polare stor banken så han visste vart jag va sen kom han o lyckades hämta upp mig sen stack vi snabbt och lyckades fly. Sen gick jag afk en stund då det var sent sen när jag tabbade in och skulle säga till polaren att jag skulle sticka så hamnar jag i ett staffsamtal där dem säger kom support stänger du av spelet så kommer vi permabanna dig. Jag fattar liksom ingenting och hoppar support. Dem ber mig ladda ned något program jag ifrågasätter liksom såhär varför ska jag ladda ned något program vad gäller detta? Inget svar de säger bara ladda ned det. Jag frågar igen vad är det? jag tänker liksom inte ladda ned något konstigt. Då sa en det är pc check. Och då frågar jag jaha varför det? inget svar. Jag låter dem gå igenom allt dem gick igenom varenda fil på datorn varenda server allt. men trotts allt detta o den som faktiskt scannar igenom datorn så har jag inget fusk på datorn. Men ändå så fortsätter dem leta fel. De försökte bara hitta minsta fel och jag får inte veta varför. Sen ber dom mig kolla min google historik. Då hittade den att för några dagar sedan hade jag sökt på ett fusk. Sen sa dem bara hejdå och bannade mig utan förklaring eller något precis som att söka på ett fusk är att jag har fuskat? Detta var även innan jag började spela unive igen hade haft en lång paus. Jag hade absolut fattat ifall det var något på datorn eller att jag faktiskt hade fuskat. men nu har jag inte ens det och i scenariot gjorde jag inget fel det var snarare folk som gjorde regelbrott mot mig då jag blev pittade och skjuten mot utan anledning.
Tar du ansvar för det som hände? Asså vet inte riktigt hur jag ska svara på detta. Jag tycker inte att det jag har gjort är fel jag gjorde inget fel ingame folk gjorde regelbrott mot mig så vet inte riktigt vad jag gjorde fel. Sen tycker jag att en sån pc check som det måste ju bero på något men jag gjorde ju inget så jag fattar inte varför jag skulle pc checkas? Sen har jag ju inget fusk vilket jag tycker är ännu konstigare. Och om det nu var staffs och speccade scenariot varför fick inte de andra åtgärder varför skulle jag få det när det inte ens var jag som gjorde något fel? jag hade fattat om jag faktiskt gjorde något som var fel eller något som skulle kunna göra så man trodde jag fuskade men jag har inte fuskat och jag kommer inte heller. Sen kan jag fatta att det kan se konstigt ut att jag hade sökt på ett fusk men det är väldigt långsökt att banna mig för det när jag inte använder eller har fusk på datorn.
Vad har du lärt dig sedan dess? Denna bannen har jag inte lärt mig särskilt mycket av då jag tycker den är väldigt konstig och jag tycker inte att jag var den som gjorde fel i detta scenariot eller situationen. men jag har lärt mig av tidigare bans eftersom jag fick en ban för typ 2 år sen för boostad bil den lärde jag mig verkligen av och jag har inte gjort något liknande sen dess och kommer aldrig att göra. Jag hatar fuskare själv och jag ångrar grovt att jag gjorde som jag gjorde då. Och därför har jag inte gjort om det. Det var ju även något år sen så man har ju växt upp en del sedan dess. Så därför förstår jag inte varför jag blev bannad nu när jag inte använt eller har fusk. Jag gjorde inte heller fel i scenariot så detta förstår jag inte. Men för 2 år sedan gjorde jag faktiskt något som var fel och det stod jag har och fick faktiskt stå för.
Varför ska vi ge dig en till chans? Jag tycker att jag borde få en till chans eftersom jag faktiskt inte fuskar och det finns inget fusk på datorn. jag är även en väldigt lojal spelare så jag gör ju nytta till servern och rpn. Jag är inte heller någon som är ute efter att skjuta på servern vilket många är. Jag är en bra spelare och har bra historik förutom den bannen med boost men den ångrade jag grovt som sagt och skulle aldrig ske igen. Sen tycker jag bara det är väldigt tråkigt då jag har varit bannad tidigare för fusk och jag ångrade mig grovt så varför skulle jag fuska igen? fattade inte riktigt vad jag gjorde för fel heller ingame då jag blev jagad och pittad och skjuten mot och jag sköt inte ens tillbaka heller, försökte bara överleva och prata med dem men de vägrade att ha någon typ av social rp. Så jag fattar inte riktigt vart det kom ifrån att jag hade gjort fel eller så. Jag anser faktiskt att det inte var jag som gjorde något fel i detta. Tyckte inte att jag fick trevligt bemötande heller och vet inte vad jag gjorde för att förtjäna det. jag tycker Unive är kul så varför skulle jag göra något sånt igen jag lärde mig av tidigare ban.
Har du bevis som stödjer din överklagan? Inte direkt mitt medal funkar inte eftersom min dator inte klarar av att streama/spela in något samtidigt som jag spelar. Och vet inte vilka andra bevis jag skulle kunna ha. Mitt ord är ett ganska starkt bevis då jag är ärlig. Vad hade jag vunnit på att ljuga?
Har du läst och förstår reglerna? Ja
Förstår du att falsk information kan leda till ytterligare åtgärd? Ja