Accepterad daddy_till_alla | Ban Överklagan [320]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Meddelanden
37
Reaction score
0
Länk till din steam profil: https://steamcommunity.com/profiles/76561199394076992/

Ditt Hex-ID: steam:110000155763940

Vad är din discord tagg? daddy_till_alla.

Vem var det som bannade dig? madajao

Bild på banmeddelande: ban.PNG

Varför tror du själv att staffs valde att banna dig? Eftersom jag var dum nog att lägga in en fil i gta som gjorde att alla bilar jag satt i i fivem blev snabba.

Berätta exakt vad som hände just precis innan du blev bannad. Jag körde runt i en bil som var snabb pågrund av filen som jag la in. Som sedan gjorde att satffs såg/märkte att bilen gick ovanligt fort. Vilket jag verkligen tycker var bra då det inte ska få finnas på servern med tanke på att det förstör ju servern ifall alla hade gjort det liksom.

Var det en felaktig ban eller var det du som gjorde fel? Om det var en felaktig ban förklara varför den var det. Självfallet var det helt fel av mig. Man får ju aldrig under några omständigheter använda sig av nån typ av tredjepartsmjukvara, och det står klart och tydligt i reglerna – § 4.4 | Generella Regler - c. Tredjepartsmjukvaror, Mod Menyer. Det är inte direkt så att jag inte visste om det heller, jag har ju läst reglerna. Så man kan verkligen fråga sig varför jag var så jävla korkad att jag ändå använde det. Jag tycker själv att det är riktigt dåligt gjort av mig, och jag skäms lite faktiskt. Särskilt eftersom jag själv hatar folk som fuskar och förstör för andra, det är ju exakt såna personer jag blir lack på när jag spelar. Men jag vet ju vad som snurrade i mitt huvud just då. Den dagen var jag bara så jävla irriterad och less på allt. Jag loggade in för att köra lite rp, snacka med folk, försöka få till nåt roligt. Men det gick fan inte att rpa. Så fort jag försökte göra nånting så blev jag pittad från ingenstans, folk bara sköt bara rakt ut, hoppade ur bilarna och smattrade och betedde sig som idioter. Och jag satt där med skit bilar som bara gick sönder direkt och var slöa, och ingen staff såg nåt eller gjorde något. Jag kände mig typ maktlös och kränt och tänkte i stunden att "om jag inte kan ha kul på ett normalt sätt, så skiter jag i det här och gör bilarna snabbare istället". Jävligt korkat tänkt, det vet jag. Men jag var helt enkelt för förbannad och tänkte inte klart. Det är därför jag gör den här överklagan nu. Jag försöker inte hitta på ursäkter för vad jag gjorde, jag erkänner att det var fel och att jag gjorde bort mig. Men jag vill bara visa att jag verkligen ångrar det och att jag förtjänar en chans till. För innerst inne vet jag att jag faktiskt är en bra RP-spelare. Jag har spelat mycket, tycker det är kul att rpa och är inte ute efter att försöka förstöra för någon. Jag har väl typ 24 bans totalt ja, det är en hel del (Fast inte om man jämför dem dem som har närmre 100 bans). Men bara 1 de senaste tre månaderna och dessutom så har jag spelat sedan 2021. så jag försöker ju faktiskt skärpa till mig. Jag är inte ute efter att vara ett problem eller störa någon, jag bara tappade det den dagen. Och jag har lärt mig av det. Så ja, det var riktigt jävla korkat av mig, men jag hoppas verkligen ni kan ge mig en andra chans. Jag lovar att det inte händer igen. Sen kan man ju använda sig lite av § 4.1 | Grundregler - j. Sunt Förnuft. Man fuskar liksom inte då det förstör för andra det är bara så. Liksom det är inte precis som att man kan eller gör så att man gör bilar snabbare och förstör för andra.

Ifall du har blivit bannad här tidigare, berätta om dina tidigare bans och hur du lyckats ta lärdom av dina tidigare bans. Jag har blivit bannad tidigare för § 4.1 | Grundregler - a. RDM (Random Deathmatch). när jag slog ihjäl en person på ett allmänt område. Det var fel av mig, men jag lärde mig mycket av det. Framför allt att använda regeln sunt förnuft, eftersom den egentligen sammanfattar alla andra regler. Att tänka logiskt och agera som man hade gjort i verkliga livet. Man slår ju liksom inte ner folk mitt bland folk, för det får konsekvenser. Men den här senaste bannen är utan tvekan det värsta jag gjort. Jag vet inte varför jag lät mina känslor ta över, för jag vet egentligen bättre. Jag var frustrerad och irriterad den dagen och tog ett riktigt korkat beslut att använda tredjepartsmjukvara. Det var dumt, onödigt och inte likt mig egentligen. Jag vill bara visa att jag tar ansvar för det jag gjort, och att jag verkligen vill bättra mig. Jag vet att jag kan bättre, och jag hoppas jag får chansen att bevisa det.

Hur hade du kunnat gjort annorlunda? Jag skulle verkligen inte varit så förbannat korkad och låtit känslorna ta över helt. Jag vet ju att det är fel, det är inte ens något att diskutera. jag har spelat länge nog för att förstå vad man får och inte får göra. Så det här var helt och hållet mitt eget fel. Jag borde ha stannat upp funderat mer och tagit ett djupt andetag och tänkt efter innan jag gjorde ett så jävla dumt beslut som att använda tredjepartsmjukvara. Jag vet ju att det förstör spelupplevelsen för andra och även mig själv också och jag vill inte vara den personen. Jag var så otroligt arg och frustrerad för att allt gick emot mig den dagen. Men istället för att stänga eller ta en paus så gjorde jag det sämsta och värsta valet jag kunde gjort. Jag tänkte helt enkelt inte klart. Det värsta är att jag vet bättre. Det här är inte den jag är egentligen. Jag gillar att verkligen att rpa. Jag tycker det är kul att snacka med folk och skapa bra och roliga scenarion. Men just då tappade jag det bara totalt och agerade utan att tänka. Jag ångrar det fett mycket nu i efterhand, och det är därför jag verkligen vill visa att jag har förstått mitt misstag och att jag inte kommer göra om det

Har du lärt dig någonting efter din ban? Om ni skulle unbanna mig så kan jag lova, helt ärligt. Att jag aldrig någonsin kommer göra om det här. Jag fattar verkligen inte ens varför jag gjorde det nu i efterhand, för det är liksom inte jag. Jag är inte den typen av person. Jag hatar ju fuskare. Tycker såna bara förstör spelet för alla andra, och ändå gick jag och blev precis det. Bara för att jag blev förbannad och tappade det för en stund. Jag kan inte ens säga att jag "lärt mig att det är fel". För jag har alltid vetat att det är fel. Jag har spelat länge, läst reglerna. Sett andra bli bannade så jag visste exakt vad jag gjorde. Det är just det som gör att jag skäms ännu mer. Jag kan inte skylla på att jag var okunnig eller att det var ett misstag, för det var ett medvetet val i en riktigt dum stund. Men det jag har lärt mig av det här är att verkligen tänka efter innan jag gör något i både spelet och livet. Alla val man gör får konsekvenser och den här gången blev det en riktigt tung konsekvens för något som var så onödigt vilket jag verkligen förstår. Jag har också börjat inse hur viktigt det är att kunna kontrollera sina känslor. Inte bara i spelet utan överlag. Jag lät ilska styra mig, och det gick åt helvete bokstavligt talat. Jag vet inte exakt vad som flög i mig den dagen. Men jag vet att det jag gjorde inte var värt det eller okej. Och jag vet att jag kan bättre än så här. Det här har fått mig att tänka till ordentligt! Och jag hoppas jag får chansen att visa att jag faktiskt bryr mig, att jag lärt mig något. och att jag inte kommer göra om det någonsin igen!

Har du läst våra regler? Ja

Förstår du att ifall du ber om att få din överklagan läst kommer vi att automatiska neka den? Ja.

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka