Nekad Chicha AB | Ban Överklagan [Berdan1213]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Chicha AB

Icke Medlem
Meddelanden
72
Reaction score
5
Länk till din steam profil: https://steamcommunity.com/profiles/76561198165942886/

Ditt Hex-ID: 11000010c426266

Vad är din discord tagg? Sheffery

Vem var det som bannade dig? Ludde,(vossy?),Berdan,Barbie

Bild på banmeddelande: bannad.png

Varför tror du själv att staffs valde att banna dig? För att jag befann mig i ett parkeringshus och utanför så var det mina grabbar som låg döda. Jag fick prio inifrån parkeringshuset så jag tänkte att jag skulle åka in och kolla vad de behövde hjälp med. Jag ser ingen och ställer mig vid kanten av en våning för att kolla ner och kolla vad som händer med de som ligger döda. Sen kommer en polis och börjar smattra på min bil så jag åker runt ett varv och sedan åker tillbaka och frågar varför han skjuter min bil, (Kunde ej åka ner eftersom han följde efter min bil). Han ställer sig framför bilen så jag kör över honom. (Enligt mig tycker jag det inte är fel men jag förstår varför man kan tycka det men det var nog det mildaste eftersom att det påverkade inte scenariot någotnting.) Jag ska sedan åka upp en våning för att försöka gömma mig eller liknande så är en gängmedlem där som hoppar ut och skjuter honom. Jag hoppar ut och jag hade vapen i handen eftersom jag hade redan det när jag satt i bilen. Jag springer fram till hans kropp och snackar med den eftersom att jag trodde han bara var knockad och hans gubbe stod upp i typ 2 sekunder innan den låg död. Det var alltså inte meningen och jag förstår att det är ett regelbrott och jag visste det sedan innan. Efter det så kommer det poliser nedanfrån och jag hoppar in i en bil och flyr. Staffsen tyckte jag hade dålig rp eftersom jag inte tänkte utifrån suntförnuft.

Berätta exakt vad som hände just precis innan du blev bannad. Jag fick prio och så åker jag till den och ser att mina medlemmar ligger döda och att polisen kommer. Det kommer en prio från parkeringshuset som är bredvid mig så jag tänker jag åker in och kollar läget. Jag ser inget och ställer mig vid kanten av en våning för att kolla ner vad polisen gör. Då kommer en polis med en mp5a och bara skjuter på min bil. Enligt staffs var det laga befogenheter men jag hade inte ens gjort något så väldigt sunt förnuft att han bara skjuter mig för att få stopp på mig? Då försökte jag åka iväg och jag kunde ej åka ner eftersom han jagade mig när jag körde runt och han hade skjutit mig. Jag bestämmer mig därför för att åka fram till honom och fråga vad fan han håller på med och då ställer han sig framför bilen och riktar. Jag tänker eftersom det bara är 1 polis och han står framför bilen så kan jag köra över honom för att sedan försöka fly. Jag ska åka upp en våning men då är min gängmedlem där som har skickat prio som skjuter polisen. Jag hoppar ut och ska springa fram till kroppen för att prata med honom FÖR ATT jag trodde han skulle vara död men medveten eftersom scriptet funkar så. Ja jag vet man inte får snacka med döda kroppar men till mitt försvar så stod hans gubbe upp i typ 2 sekunder och jag trodde han skulle vara medvetande men död. Eftersom nu problemet var borta så flydde jag genast platsen.

Var det en felaktig ban eller var det du som gjorde fel? Om det var en felaktig ban förklara varför den var det. Allt är väl inte fel med bannen men jag tycker det var en överdrift av återgärder. Tycker att 2 varningar + 5 dagars bann är väldigt mycket för en sån grej. Antagligen får jag varningar eller så bannar ni mig. Det rimligaste hade varit en bann och 1 varning. Tycker dock det är konstigt att ni bannar mig för snackar med död kropp när vi kom överrens över att det var ett misstag och att jag inte skulle göra så igen. Även det här med att jag hade flera chanser att fly. Men annars var det väl rätt att jag blev bannad för vdmen

Ifall du har blivit bannad här tidigare, berätta om dina tidigare bans och hur du lyckats ta lärdom av dina tidigare bans. inte blivit bannad på länge men det har varit tidiga rp misstag eller dumma grejer jag har tagit lärdom till idag. Det kan man även se på min historik att den är rätt så bra

Hur hade du kunnat gjort annorlunda? Hoppat ut ur bilen och tagit upp händerna. Men eftersom det var bara 1 polis tänkte jag det var rimligt. Ni hävdar att jag kunde ha flytt och att jag hade många möjligheter till det men det håller jag inte med om eftersom han följde efter mig och vände när jag vände bilen. Tänkte att bästa hoppet var att fråga honom vad han håller på med och hoppas på att han insåg att jag inte hade gjort något.

Har du lärt dig någonting efter din ban? Ja, fly så fort som möjligt och kör inte över någon ifall de riktar på dig framför din bil

Har du läst våra regler? Ja

Förstår du att ifall du ber om att få din överklagan läst kommer vi att automatiska neka den? Ja

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka