Nekad Benju | Medlem ansökning [Krato]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Benju

Icke Medlem
Meddelanden
3
Reaction score
0
Vad är ditt namn i verkligheten? Benjamin

Vad är ditt discord namn? fresha_prinzen

Vad är ditt födelsedatum? 9 April 1991

Heter du samma på Discord som på Steam? Ja

Förnamn, efternamn och ålder på din karaktär: Roger Bruhn 34 år gammal

Hur skulle du beskriva din karaktärs personlighet i tre ord? Rolig, Spontan, Lojal

Bakgrund och framtidsplaner för din karaktär: Roger är född och uppvuxen i en en liten by i södra Sverige, och gick igenom alla stegen man förväntas göra, i alla fall enligt hans småstadsfamilj. Han läste bygg på gymnasiet, tog sig vidare till en yrkeshögskola och tog sedan jobb på en betongfirma. Efter några år startade han sin egen byggfirma och allt såg ut att gå riktigt, riktigt bra. Roger fick ett trevligt litet liv för sig själv, och fick smak för livets goda saker, det fina huset, den snabba bilen och kanske lite för mycket festande. Så när hans företag började gå sämre höll inte pengarna som kom in jämna steg med de som gick ut. Så vad gör man? Han började med lite "kreativ" bokföring och kom i kontakt med lite skumma typer och hjälpte dem tvätta pengar genom hans företag, samt med att sköta logistiken för lite mindre lagliga varor. Så det är väl här hans story i staden börjar, på flykt från myndigheterna och med ett sug att få tillbaka sin tidigare livsstil. Men nu har han också fått smak för adrenalinet som ett liv i kriminalitet för med sig, och nu har han ingenting kvar att förlora. Utåt sett är Roger en trevlig, lojal och rolig snubbe som ofta lever efter mottot att "allt löser sig", men ofta på insidan känner han pressen och stressen av att hela tiden jobba hårt för att sse till att det faktiskt löser sig. Så han verkar lite vårdslös, men det är för att han följer de invasiva tankarna om att göra de lite farligare/vårdslösare valen om han tror att det kan leda till ett gott skratt senare, samtidigt som han känner att han måste se till att det löser sig i slutändan.

Vad kan du bidra med till serverns RP? Jag hoppas kunna bidra med en karaktär som har ett gott humör och inte är rädd för att göra skitjobben för att kunna arbeta sig uppåt i den kriminella sfären. En karaktär som har humor, är lite burdus och kanske verkar lite vårdslös, men skaffar han vänner kommer de se att han har ett hjärta av guld och aldrig sviker sina vänner.

Vad innebär det att man kan/ska spela för motpartens vinst i ett scenario? För mig handlar rollspelande om just att skapa en bra story. Så om det krävs att Roger "förlorar" i ett scenario för att göra scenen så intressant som möjligt, så är det inte någonting som betyder att det skulle vara en dålig sak för mig som spelare. Så länge det blir roligt/intressant spelar det ingen roll för mig vem som "vinner".

Har du någon gång brutit mot reglerna? Om ja, vad hände och vad lärde du dig av det? Det har väl alla på ett sätt eller annat, men jag kommer inte på något scenario i en community som har krävt någon åtgärd.

Spelar du eller är du en aktiv medlem på någon annan svensk RP-server förutom Unive? Nej

Kan du ge exempel på några av serverns regler? "Visa alltid respekt mot andra medlemmar. Undvik kränkande eller nedvärderande kommentarer." "Grunden bakom alla regler. Använd ditt egna omdöme för att fatta beslut som är rättvisa och rimliga för en rolig och realistisk RP. Bygger på Rimlighet, Respekt och Hänsyn." "Att använda Buggar i spelet är inte tillåtet. De ska likt Dupes med omedelbar verkan rapporteras in till Staffs."

Vill du berätta något mer om dig själv som du tror skulle vara relevant för din ansökan? Kan väl bara säga att jag har spelat DnD i många år, konsumerar rätt mycket streams när det gäller rollspel, både GTA och DnD och älskar att skapa karaktärer och se var en historia kan ta sig på en dynamisk väg. Och så kan jag väl tillägga att den förra ansökan såg ut som den gjorde för att jag tog min text om Roger jag hade skrivit på engelska och översatte lite snabbt med AI, inte den bästa lösningen men vill ni så kan ni får originaltexten också.

Nekad.
Anledning:
Skickat in en ny ansökan inom 24h efter nekad på en annan ansökan.

Du får ansöka igen om 24h. Lycka till nästa gång!

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka