- Förbjuden
- #1
- Meddelanden
- 65
- Reaction score
- 10
Vad är ditt namn i verkligheten? Matte
Vad heter du på discord? Begnt Johansson#2550
Ange ditt födelsedatum 4 April 2004
Beskriv din dagliga aktivitet. Jag är rätt så aktiv, beroende på hur min dag ser ut. Är det en ledig dag och jag känner för att köra, då kan jag vara aktiv runt 10 timmar, ibland mera ibland mindre. Beror helt sagt på hur min dag ser ut.
Hur länge har du varit medlem på Unive? Är inte helt säker på hur länge, men runt ett år. Kanske mer kanske mindre. Men annars när 1 år!
Hur många gånger har du blivit bannad/avstängd (Bifoga Bild) Runt 12-13 gånger, några av dom är felaktiga då som jag fick när jag började köra på Unive, då t.ex. man sprang på trottoarkanten och gjorde ingenting. Men annars har jag fort några jag gjort själv, men har lärt mig av dom misstagen.
Har du tidigare varit blacklistad? Nej
Förklara vad för uppgift en servervakt har. Har varit SV ett par gånger nu, jag anser mig faktiskt själv som en bra SV. Dock har jag då förlorat rollen, för att jag blivit bannad en gång. Men det tog jag ansvar för såklart! I alla fall, en SV är någon som har uppgiften att ta hand om Servern medans hen RP:ar. Det vill säga säg, du kan banna/kicka personer, ifall dom då t.ex. bryter mot reglerna, eller bara lallar för att förstöra andras RP etc.
En SV ska respektera alla andra lika mycket som hen vill bli respekterad tillbaks, det vill säga säg du ska inte tro bara för att du är SV så är du bättre en någon annan medlem som ej då är SV. Spelar ingen roll ifall du kan göra det kommandot eller annat. Som SV kan du t.ex. hjälpa en del ickemedlemmar/medlemmar, ifall dom har svårt att göra en hel del saker in game. Eller kanske ge dom tips på saker man kan göra och annat, så att dom har en större chans att faktiskt komma någon stans på Unive. Du ska inte prata OOC in game ifall någon behöver hjälp, men du kan använda dig av ''OOC chatten''.
Ja ifall en spelare behöver hjälp då, så finns Staffs där för att hjälpa. Dom kan hoppa support i ''Unive Roleplay'' discorden. Men som SV ska du ändå kunna hjälpa till på sätt & vis.
Spoiler: Som SV ska du alltid klippa, när du ser en spelare göra fel + också när du kickar eller bannar dem.
Varför vill du bli servervakt på servern? Som sagt har varit SV ett par gånger, anser mig själv faktiskt som en bra SV. Tar väll hand om rollen, och ser verkligen till att Unive blir en roligare och säkrare plats för alla andra! Innan då när jag var Staff, händer att man inte är det längre. (Kan bero på att du blir demoted, eller går av). Aja, dom då gånger jag inte kunnat göra en del kommandon och annat, när en spelare t.ex. bryter mot reglerna, eller är bara där och lallar för att förstöra andras RP. Är ibland riktigt irriterande, och man vill bara göra någonting åt det. Är det så att ni vill spela kvar på Unive, så får man faktiskt ta och hålla reglerna. Det kommer finnas undantag då en spelare kanske inte vet vad hen gör eller vem vet, kanske råkar göra något misstag. Det är okej!. Alla gör misstag ibland, en del nya spelare kanske inte vet vad man kan göra. Men då kan man alltid försöka ta och hjälpa den personen. Verkligen välkomna personen!
Berätta sammanfattat vad korruption och abuse är och hur de kan förekomma på olika sätt som servervakt. Korruption kan ske på olika sätt faktiskt: T.ex. du är polis, du tar ut en SMG ur bevis förrådet. Droppar den på marken, sen byter karaktär och tar upp den. Det är korruption + powergaming faktiskt. Du kanske hjälper andra kriminella spelare, eller gäng. Någon som blivit arresterad, istället för att ta dom till finkan. Så känner sig du och din kollega att ta ut personen, och köra hen mitt ute ingen stans, och skjuter personen på plats.
SV abuse är när du t.ex. använder dig av toggleid i kriminella scenarion, ja det kan ske att visa andra vanliga scenarion inte behövs toggleid för. Du ska egentligen inte ha på det alls ofta, men ibland kan det vara bra att ha på det i alla fall. T.ex. du är ute och kör bil, Okej! Då kanske du kan ha på den om du känner för det, men egentligen så ha inte på den. Du kan annars bind den, för vi säger nu att någon kör rakt in i dig, du RP:ar på skador osv osv. Men den andra spelare, skiter fullt i det och försöker att köra där ifrån. Då kan det vara bra att ha hens ID ++ du ska alltid tänka på att klippa..
Men vi säger nu att det är kriminella scenarion, gäng krig?. Någon springer och gömmer sig när det är värsta skottlossningen och du har toggleid på för att se vart personen gömmer sig. Eller vi säger att du blir skjuten, du resar dig själv flera gånger. Kanske ramlar från en byggnad, och du resar dig själv! Det är SV abuse, man må dö av missar eller buggar ibland. Men det går att lösa, beror lite på hur scenario såg ut dock.
Men som sagt, blir du skjuten i scenario. Så ska du inte reva dig själv, det är SV abuse!
Vad heter du på discord? Begnt Johansson#2550
Ange ditt födelsedatum 4 April 2004
Beskriv din dagliga aktivitet. Jag är rätt så aktiv, beroende på hur min dag ser ut. Är det en ledig dag och jag känner för att köra, då kan jag vara aktiv runt 10 timmar, ibland mera ibland mindre. Beror helt sagt på hur min dag ser ut.
Hur länge har du varit medlem på Unive? Är inte helt säker på hur länge, men runt ett år. Kanske mer kanske mindre. Men annars när 1 år!
Hur många gånger har du blivit bannad/avstängd (Bifoga Bild) Runt 12-13 gånger, några av dom är felaktiga då som jag fick när jag började köra på Unive, då t.ex. man sprang på trottoarkanten och gjorde ingenting. Men annars har jag fort några jag gjort själv, men har lärt mig av dom misstagen.
Har du tidigare varit blacklistad? Nej
Förklara vad för uppgift en servervakt har. Har varit SV ett par gånger nu, jag anser mig faktiskt själv som en bra SV. Dock har jag då förlorat rollen, för att jag blivit bannad en gång. Men det tog jag ansvar för såklart! I alla fall, en SV är någon som har uppgiften att ta hand om Servern medans hen RP:ar. Det vill säga säg, du kan banna/kicka personer, ifall dom då t.ex. bryter mot reglerna, eller bara lallar för att förstöra andras RP etc.
En SV ska respektera alla andra lika mycket som hen vill bli respekterad tillbaks, det vill säga säg du ska inte tro bara för att du är SV så är du bättre en någon annan medlem som ej då är SV. Spelar ingen roll ifall du kan göra det kommandot eller annat. Som SV kan du t.ex. hjälpa en del ickemedlemmar/medlemmar, ifall dom har svårt att göra en hel del saker in game. Eller kanske ge dom tips på saker man kan göra och annat, så att dom har en större chans att faktiskt komma någon stans på Unive. Du ska inte prata OOC in game ifall någon behöver hjälp, men du kan använda dig av ''OOC chatten''.
Ja ifall en spelare behöver hjälp då, så finns Staffs där för att hjälpa. Dom kan hoppa support i ''Unive Roleplay'' discorden. Men som SV ska du ändå kunna hjälpa till på sätt & vis.
Spoiler: Som SV ska du alltid klippa, när du ser en spelare göra fel + också när du kickar eller bannar dem.
Varför vill du bli servervakt på servern? Som sagt har varit SV ett par gånger, anser mig själv faktiskt som en bra SV. Tar väll hand om rollen, och ser verkligen till att Unive blir en roligare och säkrare plats för alla andra! Innan då när jag var Staff, händer att man inte är det längre. (Kan bero på att du blir demoted, eller går av). Aja, dom då gånger jag inte kunnat göra en del kommandon och annat, när en spelare t.ex. bryter mot reglerna, eller är bara där och lallar för att förstöra andras RP. Är ibland riktigt irriterande, och man vill bara göra någonting åt det. Är det så att ni vill spela kvar på Unive, så får man faktiskt ta och hålla reglerna. Det kommer finnas undantag då en spelare kanske inte vet vad hen gör eller vem vet, kanske råkar göra något misstag. Det är okej!. Alla gör misstag ibland, en del nya spelare kanske inte vet vad man kan göra. Men då kan man alltid försöka ta och hjälpa den personen. Verkligen välkomna personen!
Berätta sammanfattat vad korruption och abuse är och hur de kan förekomma på olika sätt som servervakt. Korruption kan ske på olika sätt faktiskt: T.ex. du är polis, du tar ut en SMG ur bevis förrådet. Droppar den på marken, sen byter karaktär och tar upp den. Det är korruption + powergaming faktiskt. Du kanske hjälper andra kriminella spelare, eller gäng. Någon som blivit arresterad, istället för att ta dom till finkan. Så känner sig du och din kollega att ta ut personen, och köra hen mitt ute ingen stans, och skjuter personen på plats.
SV abuse är när du t.ex. använder dig av toggleid i kriminella scenarion, ja det kan ske att visa andra vanliga scenarion inte behövs toggleid för. Du ska egentligen inte ha på det alls ofta, men ibland kan det vara bra att ha på det i alla fall. T.ex. du är ute och kör bil, Okej! Då kanske du kan ha på den om du känner för det, men egentligen så ha inte på den. Du kan annars bind den, för vi säger nu att någon kör rakt in i dig, du RP:ar på skador osv osv. Men den andra spelare, skiter fullt i det och försöker att köra där ifrån. Då kan det vara bra att ha hens ID ++ du ska alltid tänka på att klippa..
Men vi säger nu att det är kriminella scenarion, gäng krig?. Någon springer och gömmer sig när det är värsta skottlossningen och du har toggleid på för att se vart personen gömmer sig. Eller vi säger att du blir skjuten, du resar dig själv flera gånger. Kanske ramlar från en byggnad, och du resar dig själv! Det är SV abuse, man må dö av missar eller buggar ibland. Men det går att lösa, beror lite på hur scenario såg ut dock.
Men som sagt, blir du skjuten i scenario. Så ska du inte reva dig själv, det är SV abuse!