Åtgärds-referens
ID: 2607 — Normal (8.75p)
Typ: VDM (§ 4.1b)
Anledning: kör rätt in i en annans bil flertal gånger
Personal: ikeagrill
Datum: 2026-05-08
Visa på portalen
Beskriv vad som hände från ditt perspektiv Jag körde på motorvägen och en annan spelare började köra in i mig flera gånger och hålla på aggressivt mot mig utan anledning. Först försökte jag bara fortsätta köra och inte bry mig men personen fortsatte följa efter mig, lägga sig nära och köra på min bil flera gånger. Till slut blev jag irriterad och reagerade tillbaka istället för att bara lämna situationen. Jag fattar själv att jag hanterade det dåligt och att jag borde dragit därifrån istället för att fortsätta situationen, men samtidigt känns det som att det bara är min del som blivit fokuserad på när det faktiskt var den andra personen som började hela grejen från början.Situationen blev bara mer och mer hetsig från båda sidor och jag tänkte inte riktigt klart i stunden. Jag försöker inte sitta här och säga att jag gjorde rätt, för det gjorde jag inte, men jag tycker ändå det är viktigt att hela situationen tas med och inte bara sista delen av klippet eller min reaktion tillbaka. Hade personen inte fortsatt köra aggressivt mot mig från början hade inget av det här hänt överhuvudtaget.
Varför anser du att åtgärden var felaktig? Jag säger inte att jag borde gått helt utan punishment men jag tycker ändå att bannen/åtgärden känns för hård för situationen när man kollar på hela sammanhanget. Det var inte så att jag bara gick runt och försökte förstöra RP eller börja ramma folk utan anledning, utan jag reagerade på hur den andra spelaren höll på mot mig först. Jag fattar att jag borde tänkt smartare och bara lämnat området eller reportat istället men i stunden blev jag irriterad och reagerade tillbaka direkt.
Har du bevis som stödjer din överklagan? Nej, men tror att staffen som banna mig har sett tidigare krockar. Har tyvärr inget klick från min sida och ska försöka skaffa medal inför inför framtiden.
Har du läst och förstår reglerna? Ja
Förstår du att falsk information kan leda till ytterligare åtgärd? Ja