Alex12 | Ansökan till Staff

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Stödjer du den sökande?

• Stöd

• Inget stöd

Resultat kan endast visas efter röstning.

Alex12

Medlem
Meddelanden
5
Reaction score
0
Vad är ditt namn i verkligheten? Alexander, men kalla mig Alex

Ditt discordnamn: alex2010.12 men höller aktivt på med överföring av roller till y57l kontot.

Ange ditt födelsedatum 8 Augusti 2010

Varför ska just du bli staff? Jag vill bli staff eftersom jag gillar att hjälpa andra och vill bidra till att Unive blir en ännu bättre server. Jag har spelat på Unive i ungefär en vecka, men innan dess har jag spelat på flera andra RP servrar och fått mycket erfarenhet av hur en seriös server ska fungera. Jag har dessutom lagt mycket tid på att läsa igenom Unives regler så att jag känner mig säker på dem. Jag har aldrig varit staff tidigare, vilket gör mig ännu mer taggad på att få chansen. Jag vill lära mig, utvecklas och göra mitt bästa för att hjälpa både spelare och resten av staffteamet.

Vad tycker du inte fungerar på Unive? Jag tycker att det ibland blir onödigt mycket ooc hets och att vissa delar av den kriminella RP, särskilt inom street, kan hålla låg kvalitet. Jag hade gärna velat hjälpa till inom det området genom att se till att regler följs och att RP blir bättre för alla. Ett stort problem i nuläget är även skottlossningar, folk skjuter hejvilt varje dag och det är något jag absolut är redo att hjälpa med.

Hur ska DU, tillsammans med övriga Staff Teamet lösa problemet som du nämnde ovan? Jag hade alltid försökt lösa situationer lugnt och sakligt. Först lyssna på alla inblandade, sedan förklara vilka regler som brutits och varför. Jag tycker det är viktigt att spelare förstår sina misstag så att de kan utvecklas. Som ny staff kommer jag vara öppen för att lära mig av mer erfarna staffmedlemmar samtidigt som jag gör mitt bästa för att hjälpa till och skapa en bättre miljö på servern.

Hur agerar man professionellt i sin staff roll? Hur viktigt är det för dig att agera professionellt? För mig innebär det att alltid vara lugn, respektfull och opartisk. Man ska behandla alla lika oavsett vem personen är och inte låta personliga åsikter påverka beslut. Jag tycker det är väldigt viktigt att agera professionellt eftersom staff representerar servern. Eftersom jag aldrig varit staff tidigare kommer jag lägga stort fokus på att lära mig hur allt fungerar och alltid försöka uppträda så professionellt som möjligt.

Hur ska du lägga upp ditt staff arbete med balans till ditt privata liv och din RP? Jag planerar min tid så att jag hinner med både skolan, fotbollen och Unive. När jag har tid över kommer jag prioritera att vara aktiv som staff. Jag ser fram emot att testa staffrollen och tror att jag kommer kunna balansera den bra tillsammans med mitt privata liv.

Hur länge har du spelat på Unive? Jag har spelat på Unive i ungefär en vecka. Under den tiden har jag lagt stort fokus på att läsa igenom reglerna ordentligt och lära mig hur servern fungerar. Jag har även tidigare spelat på flera andra RP servrar, vilket har gett mig en bra förståelse för seriös rollspel och hur en server bör skötas. Nu känner jag mig redo att testa staffrollen för första gången och hjälpa till att göra Unive till en ännu bättre plats.

Har du tidigare erfarenheter som staff? Nej, jag har aldrig varit staff tidigare. Just därför är jag extra motiverad att få chansen. Jag ser fram emot att lära mig hur allt fungerar, ta emot feedback och utvecklas tillsammans med resten av staffteamet. Jag är medveten om att det finns mycket att lära, men jag är beredd att lägga ner tiden som krävs.

Vilka områden i staff teamet är du intresserad att jobba inom? RP, Support, Jobb, Kriminell, Donation, Servervakt

Finns det något område utifrån de ovanstående som du inte är beredd att jobba inom? Nej

Senast ändrad:
Tillbaka