Antagen ABM | Ansökan till Staff

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Stödjer du den sökande?

• Totalt antal väljare
    6
  • Omröstningen stängd .
Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Real ABM

Medlem
Meddelanden
48
Reaction score
1
Vad är ditt namn i verkligheten? Leo

Ditt discordnamn: abmm1_

Ange ditt födelsedatum 19 Juni 2006

Varför ska just du bli staff? Jag går på gymnasiet just nu vilket gör att jag har ganska mycket tid att lägga på andra saker eftersom jag har valet att vara hemma och studera. Jag är väldigt noggrann och gillar att följa regler, vilket gör att jag trivs med ordning och struktur. Jag tror att dessa egenskaper skulle hjälpa mig att få en bra upplevelse som staff på en av de bästa svenska roleplay servrarna. Att vara staff handlar om att hjälpa till och göra något bra för andra. Jag är en person som gillar att samarbeta och hjälpa till där det behövs, vilket gör att jag tror jag skulle kunna vara en bra kollega för de andra staffmedlemmarna. Jag spelar mycket och tycker det är riktigt roligt, och jag ser fram emot att kunna hjälpa spelare och lösa problem som dyker upp. Att vara staff skulle ge mig mer struktur på min tid, så att jag inte bara sitter och spelar på min karaktär hela dagen. Sammanfattningsvis skulle jag vara väldigt tacksam om jag fick chansen att bli staff på Unive. Jag tror att jag kan bidra på ett positivt sätt och hjälpa till med att lösa problem. Det skulle vara jättekul att vara en del av staff-teamet, eftersom jag börjar känna att jag tröttnat lite på att bara spela på min karaktär.

Vad tycker du inte fungerar på Unive? Jag tycker att vissa personer ibland slarvar med sitt RP, och som medlem och kriminell som spelar ganska mycket märker jag det ofta. Till exempel ser jag ibland powergaming, där folk försöker tvinga fram saker i spelet, eller att vissa poliser inte riktigt tar sitt jobb på allvar. samt tycker jag även att det börjar bli tråkigt när folk spelar med en 100k or die mentalitet för det blir liksom inte kul för mortparten när dem springer runt och så kallat "shoot and lootar", det förstör hela delen i den kriminella rpn tycker jag. Det jag menar med att poliser inte alltid tar det på allvar är inte alla poliser, men ibland händer det att de under trafikstopp ber mig gå ut ur bilen bara för att någon annan sagt att jag har vapen. Polisen vill då söka igenom mig, och eftersom jag spelar en kriminell karaktär som är med i ett gäng, så har jag ofta vapen på mig. De som säger att jag har vapen kan vara icke-medlemmar eller andra kriminella som bara vill skapa problem för mig. Det känns tråkigt, för jag vill inte behöva fly från poliserna vid trafikstopp, eftersom det är något man inte får göra, och jag vill inte heller förlora mitt vapen, särskilt när man ibland har kämpat länge för att få tag på det. Sammanfattningsvis tycker jag att det ibland blir lite för mycket slarv, och att RP:andet skulle kunna förbättras hos vissa. RP ska ju vara roligt för alla, men när det blir så här, känns det mer jobbigt för mig än för poliserna. Men annars tycker jag att mycket funkar bra, och en sak som blivit bättre är Fear RP, som jag tycker har minskat en del, vilket är positivt.

Hur ska DU, tillsammans med övriga Staff Teamet lösa problemet som du nämnde ovan? Att tillsammans genom specc hitta dem ickemedlemmarna som inte är på servern för att spela och tabort dem samt även tabort dem spelarna som inte vill rpa utan bara köra med en 100k or die mentalitet och bara spelar för att vinna och inte spelar för att alla ska ha det kul.

Hur agerar man professionellt i sin staff roll? Hur viktigt är det för dig att agera professionellt? Du ska som staff agera professionelt mot allt och all du ska inte behandla folk olika bara för du t.ex. har varit med i samma gäng som dem eller för det är din vän du ska ta samma beslut som om du inte kände personen samt lyssna på alla parter i ett support ärende för att kunna ta så rättvisa beslut som möjligt så att det som är fel i ärendet återgärdas på rättsätt.

Hur ska du lägga upp ditt staff arbete med balans till ditt privata liv och din RP? Jag har tiden att kunna specca samt leva ett normalt liv utanför så jag skull inte se att det skulle vara några större problem för mig.

Hur länge har du spelat på Unive? 3 år men har varit hackad en gång så det syns inte i min profil

Har du tidigare erfarenheter som staff? Ja det har jag

Vilka områden i staff teamet är du intresserad att jobba inom? RP, Support, Donation

Finns det något område utifrån de ovanstående som du inte är beredd att jobba inom? Jag hade kunnat tänka mig vara don ansvarig men inte krim ansvarig

Senast ändrad:
Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka