Accepterad 9bit | Ansökan till Servervakt [1sharkk]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

9bit

Aktiv Medlem
Jobbstyrning
Meddelanden
1,190
Reaction score
59
Vad är ditt namn i verkligheten? Eddie

Vad heter du på discord? 9bit

Ange ditt födelsedatum 28 September 2007

Beskriv din dagliga aktivitet. Min dagliga aktivitet varierar såklart som för vilken person som helst. Brukar vanligtvis sluta skolan runt 16:00 så det är helt enkelt runt denna tid jag är fri till att lägga den tid jag vill på spelandet. Under helger så kan jag spela hur mycket jag själv vill,det finns liksom inga begränsningar. Det är lite så min dagliga aktivitet ser ut.

Hur länge har du varit medlem på Unive? Jag har varit medlem sedan tidigt 2021, så långt över 2 år men jag tog en liten paus nu under 2023. Därför har jag blivit tvungen att ansöka till allting på nytt igen vilket jag helt och hållet accepterar.

Hur många gånger har du blivit bannad/avstängd (Bifoga Bild) Det går ej att bifoga en bild men har i alla fall varit bannad 20 gånger enligt /bantotal sedan jag började. Notera även att många av bansen är felaktiga, har räknat ihop att jag nästan blivit unbannad efter varje ban då staffen insett att de gjorde fel. Den senaste bannen som står registrerad skedde för över ett år sedan. Har alltså hållit mig clean länge nu.

Har du tidigare varit blacklistad? Nej

Förklara vad för uppgift en servervakt har. En servervakt har som uppgift att underlätta för staffs, inte genom att sitta och göra deras arbete men helt enkelt ingripa just där och då ifall man ser ett tydligt regelbrott. Det kan också handla om sådana lätta saker som att dva bilar som står helt öde och endast tar på serverns prestanda. Man ska inte tro att en servervakt är en typ av staff, vår främsta uppgift är att rollspela precis som vilken spelare som helst. Anledningen till varför vi har perms är för att vi fått staffsens tillit till att ha dem, vi ska kunna ingripa ifall det verkligen behövs. Det kanske tar för lång tid för någon staff att svara på ens report, och då kan vi använda våra egna perms.

Att man har perms ska ej gå ut över ens rollspelande, man ska inte använda sina perms till sin egen fördel på något sätt. Både genom att skriva i ooc för att varna mot-partnern att man har perms eller för att till exempel ressa sig själv eller sina vänner för att man känner att det går snabbare en att söka vård.

Varför vill du bli servervakt på servern? Anledningen till varför jag vill bli servervakt är för att jag var det innan oerhört länge, var nog sv under större tiden då jag spelade ifall jag då inte var staff. Blev aldrig av med den utan skötte det helt enkelt väldigt bra. Jag vill också bli servervakt för att jag ofta ser uppenbara problem framför mig och ifall man skriver report kan det ta alldeles för lång tid och när de väl kommer har den spelaren dragit etc. Jag vill alltså kunna föra servern framåt genom att lära nya spelare/varna dem om vad de gör fel osv.

Berätta sammanfattat vad korruption och abuse är och hur de kan förekomma på olika sätt som servervakt. Korruption/abuse innebär att man missbrukar sin position, just i detta sammanhanget handlar det om att man abusar sina perms som man har som servervakt. En vanlig förekommande abuse är att man ressar sig själv när man till exempel går ner i hunger, det kan låta som ett litet problem men det påverkar rp:n i helhet. Det kan också handla om att man ressar sig själv eller sina vänner i ett skottscenario för att man helt enkelt vill vinna skottlossningen. Sedan kan det handla om att man kickar/bannar någon för att man inte vill förlora sina saker, eller för att man helt enkelt maktmissbrukar. Till exempel en ny spelare, man kanske kickar eller bannar dem för att man vet om att de inte alltid vet om hur man ska gå tillväga ifall man blivit felaktigt bannad osv. Detta är några av de vanliga delarna abuse kan förekomma vilket absolut inte får förekomma.

Vidare till muntlig intervju du har 48 timmar på dig att ta intervjun lycka till

Godkänd efter muntlig intervju. Bra och utevklade svar, Välkommen till Servervakt Teamet!

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka