Nekad 01Matte | Ban Överklagan [LUDDE]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

01Matte

Medlem
Meddelanden
390
Reaction score
9
Länk till din steam profil: https://steamcommunity.com/profiles/76561199080633013/

Ditt Hex-ID: 110000142c772b5

Vad är din discord tagg? 01Matte

Vem var det som bannade dig? 320

Var är du bannad? FiveM Servern, Discord servern

Bild på banmeddelande: Skarmbild_2024-09-21_125245[1].png

Varför tror du själv att staffs valde att banna dig? Jag tror att Philip valde att banna mig eftersom jag tog kontakt med honom via PM för att diskutera en temporär ban som jag redan fått. Trots att det var fel av mig, försökte jag argumentera för min sak istället för att respektera beslutet. Med tanke på min tidigare historik på servern förstår jag att detta var droppen. Min historik har varit problematisk under en längre tid, och jag inser att det är fullt rimligt att Philip ansåg att det bästa var att jag inte skulle få vara kvar. Jag ser det nu som en lärdom och en signal om att jag måste bevisa att jag har förändrats och kan agera på ett bättre sätt framöver.

Berätta exakt vad som hände just precis innan du blev bannad. Precis innan jag blev bannad var jag involverad i en diskussion med Philip via mobilen. Jag hade blivit temporärt bannad och kände mig frustrerad över beslutet, vilket gjorde att jag började argumentera emot det i hans PM. Diskussionen eskalerade eftersom jag försökte övertyga honom om att ändra sitt beslut, trots att det inte var rätt forum eller sätt att hantera situationen. Kort därefter blev jag permanent bannad pga ett sarkastiskt citat av mig. När jag ser tillbaka på det förstår jag att jag borde ha accepterat det tillfälliga straffet istället för att skapa en konflikt. Det var ett misstag som jag verkligen ångrar och som jag har lärt mig mycket av.

Var det en felaktig ban eller var det du som gjorde fel? Om det var en felaktig ban förklara varför den var det. Det var absolut inte en felaktig ban, jag gjorde fel. Jag förstår nu att mitt beteende både i diskussionen med Philip och min historik på servern låg till grund för beslutet. Det är helt logiskt att Philip ansåg att jag inte längre hörde hemma på servern vid det tillfället. Jag har tagit min tid att reflektera över varför detta hände och vad jag behöver göra annorlunda. Om jag får chansen att komma tillbaka vill jag visa att jag verkligen har tagit till mig detta och att jag är redo att ändra mitt beteende för gott.

Ifall du har blivit bannad här tidigare, berätta om dina tidigare bans och hur du lyckats ta lärdom av dina tidigare bans. Jag har blivit bannad tidigare för en rad olika regelbrott, allt från dålig RP till bristande respekt för staff. Jag inser nu att dessa bans alla var konsekvenser av att jag inte tog ansvar för mina handlingar och inte reflekterade över mitt beteende. Efter att ha blivit permanent bannad har jag verkligen tagit mig tid att tänka på mina misstag. Jag har insett hur viktigt det är att respektera reglerna, ta ansvar för mina handlingar och alltid agera med respekt gentemot både staff och andra spelare. Om jag får en ny chans kommer jag att visa att jag har förändrats och att jag är redo att bidra till servern på ett positivt sätt.

Hur hade du kunnat gjort annorlunda? Det jag borde ha gjort annorlunda är att acceptera den temporära ban som jag fått utan att diskutera det i PM. Om jag kände mig orättvist behandlad fanns det bättre och mer formella sätt att hantera det som att göra en beslut överklagan, men jag valde istället att ta saken i egna händer och skapa en konflikt som inte behövdes. Jag borde också ha reflekterat över mitt beteende redan vid mina tidigare bans och tagit till mig av kritiken tidigare, istället för att låta det gå så långt. Om jag får en ny chans kommer jag alltid att tänka efter innan jag agerar och respektera de beslut som fattas.

Har du lärt dig någonting efter din ban? Ja, jag har lärt mig mycket. För det första har jag förstått att mitt tidigare beteende inte var hållbart eller respektfullt, vare sig gentemot staff eller andra spelare. Jag har också lärt mig vikten av att följa reglerna och acceptera konsekvenserna av mina handlingar. Diskussioner och konflikter löser ingenting, och det är alltid bättre att visa respekt och ta ansvar. Jag är fast besluten att visa att jag har förändrats och att jag nu är en spelare som bidrar positivt till servern och respekterar både regler och erat community.

Har du läst våra regler? Ja

Förstår du att ifall du ber om att få din överklagan läst kommer vi att automatiska neka den? Ja, jag förstår detta och jag respekterar era regler och rutiner fullt ut. Jag hoppas att min överklagan ändå kan ses som ett genuint försök att visa att jag är redo att förändras. Jag ser detta som en chans att visa att jag kan vara en ansvarsfull och positiv del av servern om jag får komma tillbaka.

Jag hoppas att min överklagan ändå kan ses som ett genuint försök att visa att jag är redo att förändras.

Sedan skulle det uppskattas ifall ni låter Philip läsa och bedömma denna.

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka